is het erg om euro 95 in een boot motor die 90 neemt?

Ik heb recent een mercury fourstroke 5pk motor gekocht en een vriend van mij zij dat daar wel euro 95 in kon maar ik kom er net achter dat hij 90 neemt is het erg als ik er als een paar keer mee gevaren heb?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Boten
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt 98 / 95 E10 en E15 benzine . In de normale brandstof zit ongeveer 5 a 6 procent ethanol bij en de E10 10 procent en E15 % de rubbers in de motor zijn bij de meeste motors daar niet op berekend . En een nadeel van ethanol is dat het vocht aantrek . 98 is gewoon het beste ..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Ik werk als monteur in een watersportzaak en zie veel van de problemen die je aanhaalt. Bovendien zie je snel gomvorming in de carburateur optreden bij gebruik van euro95, ook omdat de meeste bb motoren niet elke dag gebruikt worden. Ik raad al mijn klanten 98 te gebruiken ( bijv. BP ultimate en meer van dat soort fancy namen. Shell V power is ook goed, is weliswaar 97 maar bevat geen ethanol). Je zou je reactie als antwoord moeten geven. Ik wilde een antwoord geven met ongeveer dezelfde strekking, maar toen ik jouw reactie las wilde ik niet met joe
uw veren pronken.

Antwoorden (1)

Nee, euro 95 is prima. Euro 90 slaat op het octaangetal, de klopvastheid.
Meer is niet erg, minder wel.