Hoe vaak moet je een polyster boot voorzien van antifouling ?

Boot is uit 2005 en nu voorzien van een Intership zwarte antifouling aangebracht in 2010.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Boten
4.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij doen het elk jaar. Gewoon een nwe laag erbovenop.

Antwoorden (2)

Afhankelijk of je boot op een trailer staat of standaard in het water ligt.
Als hij op een trailer staat is 1x in de 2 jaar meer dan voldoende. ( hangt er ook weer vanaf wat voor boot en hoeveel er mee gevaren wordt. )
Ligt je boot continue in het water, raad ik aan je boot 1x per jaar op het droge te zetten en hem goed af te spuiten. Aan de hand daarvan kan jijzelf het beste bepalen. Ook zoet of zout water spelen hierin een belangrijke rol.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom 1 keer per jaar op het droge?

Als je de juiste antifouling gebruikt (Kwaliteit varieert enorm) Kan je rustig in zoet water twee a drie jaar blijven liggen. Doe ik ook.
Er zijn foulings die 6 jaar meegaan. maar ook die het net aan 1 jaar volhouden.
Ook is de onderlaag van je fouling belangrijk.

Als het uit 2010 is zou je het kunnen overwegen als hij op het droge staan en je ziet losse plekken.