polyester speedbootje 3.45m Wat is de snelheid met een 9.9pk ?? en wat met een 15 pk??

Hoe hard ga je in een polyester speedbootje 3.45m met een 9.9pk? en hoe hard met een 15 pk (allebei yamaha 4takt!)

hier ook een afbeelding van het bootje.

Want ik zit te twijfelen welke motor ik erbij zal kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Boten
31.8K

Het beste antwoord

Naar schatting zal de 9.9 ong 27-32 km/u halen en de 15 ong 35-40 km/u
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (2)

Dat kan alleen iemand beantwoorden, met precies dezelfde boot en één van de motoren.
En dan moet alles ook nog hetzelfde af zijn gesteld en in dezelfde staat zijn.
Een oudere motor van 10pk zal ondertussen iets van 8 a 9 pk leveren.

Sowieso gaan beide motoren op die boot meer dan 20km/u, dus als de vraag om een vaarbewijs gaat, dan maakt het niet uit.
http://www.goeievraag.nl/vraag/pk-motor-boot-vaarbewijs-mogen.177233

15pk is een stuk leuker als je er af en toe iets achter wilt hangen. Zoals bijvoorbeeld een band of board.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja:
Wat is het merk/type van de boot.
Er staan veel filmpjes op youtube over boten en meestal ook met snelheden en verschillende motoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je geen vaarbewijs hebt, mag je er niet mee varen.
ze gaan met zo,n boot zeker sneller dan 20 km/uur.