Tot welke plaats in Nederland geraak ik al varende vanuit Breskens zonder de zee op te moeten? en de reisweg?

Mag over buitenlands grondgebied

Toegevoegd na 4 minuten:
laat ons zeggen....met een roeibootje

Toegevoegd na 1 uur:
Louter theoretisch he ...... vaarroutes ,kanaaltjes e.d.
Zonder ik ergens aan wal moet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Boten

Het beste antwoord

Als je op de Schelde niet wordt overvaren door het drukke scheepverkeer kan je door het kanaal van Zuid-Beveland op de Oosterschelde komen en via de Zeeuwse wateren kom je dan wel bij de grote rivieren Waal, Rijn, IJssel, IJsselmeer en bij Lemmer Friesland in en dan kan je binnendoor naar Delfzijl, of via Zutphen, Almelo en Emmen kan ook. Bijna overal in Nederland heb je wel rivieren of kanalen, Dus of je naar Den Helder wil of Maastricht het kan allemaal met een boot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kan je land 's uitersten bereiken met een bootje.
In België kan het ook :Van Zeebrugge tot Virton
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank

Andere antwoorden (2)

Als je vanuit Breskens wil gaan varen zit je gelijk op de Westerschelde. Nou die staat in open verbinding met de Noorzee. Maar ja, wil je toch gaan varen b.v.naar Vissingen, dan zal je toch over een stukje vak"zee"manschap moeten beschikken. Bedoel de juiste kaarten en de juiste navigatiesystemen. Gezien je deze vraag stelt, denk ik dat je dat laatste stukje mist. Maar..."De beste stuurlui staan natuurlijk aan wal" Ik wens U dan ook: "Een behouden vaart!"

Toegevoegd na 7 minuten:
Je toevoeging zei je er niet bij 'captain'. Dat lees ik dan later weer. Dan is mijn advies blijf lekker binnen de havenpieren van Breskens dobberen en kijk uit voor de grote jongens. Jij ziet hun wel maar door hun omvang zij jou misschien niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met flink roeien en een even grote dosis geluk kom je wel in Vlissingen. Je kunt naar het noorden roeien en je komt niet over buitenlands (niet Nederlands) grondgebied. Je begrijpt hopelijk wel dat dit een bijzonder gevaarlijke onderneming is?

Toegevoegd na 30 minuten:
Als je zo ver mogelijk in Nederland wil komen zonder de zee op te hoeven, moet ik je teleurstellen. Breskens heeft geen doorgaande binnenwateren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, maar ik wil zo dicht mogelijk bij Delfzijl geraken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@beestie:Het is toch te triest voor woorden als je deze reis wil onderneme en geen kennis van zaken hebt? Zou alvorens te beginnen met een vaarkaart te kopen eerst wat vaarervaring op gaan doen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beestie wil juist zo ver mogelijk komen via de binnenwateren, zo begrijp ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok , Ik bedoel theoretisch he
Met een wagen kan het......maar Nederland is toch het land bij uitstek van waterwegen.
Het zou me niet verwonderen dat ik in het noordoosten van Nederland zou uitkomen
dank