Met een kraan, meestal zit die op het vrachtschip zelf. Soms staat deze kraan aan wal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En bij zeeschepen rijden ze die erop.

Dat heet dan roro Rolf on roll of
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die autoboten bedoeld. In mijn studententijd reden we de auto's er zelf af, dus in Japan etc. zullen japanse etc. studenten ze er ook wel opgereden hebben neem ik aan tenminste, tenzij ze er al een robot voor hadden.

Dat eraf rijden ging niet al te zachtzinnig trouwens, vol gas, handrem erop etc om door bochten heen te komen. Af en toe schades.