16 lijkt me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denl rond je 20 ste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vaarbewijs I en Aanvullend bedoeld, voor de recreatievaart dus, dan kun je het examen voor dit vaarbewijs op elke leeftijd halen. Er is geen minimumleeftijd voor. Als je het dan haalt, kun je het certificaat daarvan inwisselen voor het echte vaarbewijs als je 18 bent.

Toegevoegd na 21 minuten:
bedoeld = bedoelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De minimum leeftijd voor het Vaarbewijs is 18 jaar.
Het is mogelijk om onder de 18 jaar examen te doen. Bent u geslaagd dan krijgt u de uitslag per brief. Hiermee mag u nog niet met een vaarbewijs plichtig schip, zoals een snelle motorboot, varen. Vanaf uw 18e jaar kunt u de uitslag brief inwisselen voor de echte Vaarbewijs pas. Dan mag u met een vaarbewijs plichtig schip varen.