Kunnen er 2 motoren op 1 as?

Ik wil een opduwer restaureren met 2 motoren.
Een gloeikop motor van industrie.
En een kleine kompakte dieselmotor ivm verbruik.
Kunnen deze 2 op 1 as ik gebruik ze dus niet allebeide tegelijk maar apart.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Boten
1.6K

Antwoorden (2)

Als beide motoren op één as zitten, zullen ze ook allebei tegelijk draaien. De een neemt de ander, en de ander neemt de ene mee. Apart laten lopen zal dus niet lukken.
7 jaar geleden
Dat kan niet zomaar, de niet werkende motor, moet er wel tegen kunnen, hoe zit het met smering enz
Teven kost het energie om de niet draaiend motor, ook rond te draaien. Ik zou et toch een ontkoppeling tussen maken.