Dit is BZK (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties)-Striping dit zit op hulpverleningsvoertuigen in Nederland.
Er zijn verschillende kleuren voor de verschillenden hulpdiensten.

De auto op de foto is van het 'dynamische diplomatieke surveillance' uit Den Haag en is sinds begin 2009 in dienst.

De bestuurders zijn speciaal opgeleide agenten die zich alleen bezighouden met de bewaking en observatie van diplomatieke objecten.

Dit is een apart onderdeel van de politie en heeft daarom een afwijkende striping.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bedoel je de kleuren of het feit dat ze schuin staan? (en wat is normaal?)

In ieder geval, door de strepen schuin te zetten valt het gewoon meer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze kleuren combinatie geeft aan ( ik neem aan dat je de blauwe bestelauto in combinatie met de afwijkende kleur striping bedoelt) dat het hier gaat om: óf een auto van 'convoi- exeptional, óf het is een beveiligingsvoertuig-security.
Echter vallen ze allebei onder het ministerie van binnenlandse zaken. (anders zouden ze niet met én dit zwaailicht mogen rijden, én deze striping ook niet mogen voeren).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik zo snel zie is dit een zogenoemd controlerend (voorangs) voertuig van de Marechaussee...

Dus de striping is volstrekt normaal...