Kun je ergens een cursus "krassen in autolak bijwerken" volgen?

Bedrijven genoeg die het voor je kunnen doen maar als ik alles moet laten doen kost het me meer dan 1.000 Euro. Als ik nu een cursus volg en het zelf voortaan kan haal ik een cursus of opleiding er gemakkelijk uit.

Dus waar kan het?

Bij voorkeur Brabant of niet te ver er vandaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://autokrassen.nl/index_flash.html

Toegevoegd na 5 uur:
Even voor de duidelijkheid,

Ik zoek dus een CURSUS om dit te leren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Cuca goedemorgen,

Het bedrijf was jezelf ook al aangeeft in je vraagstelling is een topper van specialisme. Echt je kan er op wachten, alles bij elkaar hooguit een uurtje.
Maak er een leuke dagdeel van en ga naar een van de vier bedrijven waar hij wekelijks aan het werk is.
Je zal er geen spijt van hebben, en weer met een glimlach naar huis rijden. De kosten zijn afhankelijk per kras en grote. Dat kan ik je dus niet vertellen.

Een cursus nemen is niet zomaar gedaan, en alle materialen zal je ook moeten aanschaffen. Kan je niet doen van halfords of een andere autoshop.
Wij gebruiken in ons schadebedrijf ook professionele spullen, geen goedkope oplos middeltjes want het wordt dan nooit mooi. En met goed gereedschap is het halve werk !

Succes.
mvg, Nick

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zou deze site eens kunnen bezoeken, daar kan je ook op ontdekken of het wel de juiste keuze is. En of jij dit echt wel wilt doen deze opleiding.

Toegevoegd na 25 minuten:
bekijk deze ook maar eens :-)

http://www.youtube.com/watch?v=YIZH1SNAHOs&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

op youtube staan ook van video's van hoe je zo iets het beste kan doen, geen volledige cursus maar dat geeft je wel een indruk van hoe het kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor E 7,50 kan het hiermee, zegt de site. Er zal wel een gebruiksaanwijzing bij zitten. Anders kan je naar een winkel voor autoaccessoires gaan, daar zal wel een verkoper het je verder kunnen uitleggen. Ik geloof dat wij het ook wel eens hebben gedaan. Lang geleden. Nu laat ik krassen gewoon zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Sonax krasverwijderset is uitermate geschikt om handmatig schrammen en krassen uit autolak te verwijderen. Met twee à drie eenvoudige behandelingen kunnen zelfs flinke krassen spoorloos verwijderd worden, voor zover de basislak of de grondlaag niet beschadigd zijn. Alle benodigdheden voor het verwijderen van schrammen en krassen, waaronder het polijstmiddel en de finish, zijn in de set terug te vinden. De bijgevoegde en erg duidelijke gebruiksaanwijzing geeft precies aan hoe de diverse componenten van deze set gebruikt dienen te worden. De Sonaxset is geschikt voor zowel uni-, metallic- als krasbestendige lakken. De Sonax krasverwijderset wordt geleverd in een stevig kartonnen doosje. Het product is onder andere verkrijgbaar bij tankstations, Automat, Halfords en voor de professionele markt bij de betere automaterialengrossiers. Kijk ook op www.sonax.n

Toegevoegd na 1 minuut:
www.sonax.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoe diep de krassen zijn.

Als de krassen niet zo diep zijn kun je het gewoon met een blanke lak oplossen, of eventueel een polijst setje. (commandant 4 en daarna waxen met commandant 7). Dit kun je testen om er met je nagel overheen te gaan. Als je blijft haken moet je voor het volgende gaan:

Als ze dieper zijn zijn er lakstiftjes op de markt. die zijn te vinden bij de lokale automaterialenzaak. Even je kleurcode opzoeken in je auto/handleiding en je krijgt de juiste kleur. Het beste is dan om de krassen vetvrij te maken, dan even aanstippen/aanstrepen, dan laten drogen. Dit drogen duurt gemiddeld een dag of 2. Ik heb er voor de zekerheid een weekje mee rondgereden. Als het goed droog is een laagje blanke lak eroverheen, dat ook laten drogen. Dan alsnog met commandant eroverheen. Ik denk echter dat Commandant 4 te sterk is. Als ze het kunnen regelen zou nummer 5 beter zijn. Of misschien commandant 4 voor machines, dit is milder. Maar dan moet je het wel met de hand doen natuurlijk ;)

En dan even afwerken met commandant 7 (wax).