Is LPG/G3 op z'n retour?

Ik rij sinds een jaar of 5 met grote tevredenheid een 307 met LPG/G3 maar ben nu aan een nieuwe auto toe. Alleen nu is er veel minder aanbod van LPG-auto's op de occasionmarkt terwijl het volgens mij nog steeds erg gunstig is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het is een probleem omdat alle auto's in originele vorm een milieukeur hebben. Die status die vervalt, en de auto komt automatisch in de hoogste categorie voor BPM en fiscale bijtelling.
Dat is de reden dat er minder gas wordt toegepast in auto's, het is namelijk pas zinvol bij een hoog aantal kilometers per jaar en dat vind je voornamelijk in het zakelijke segment.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is financieel nog steeds heel gunstig om op LPG te rijden als je meer dan een bepaald aantal km's per jaar rijdt het exacte aantal verschilt per auto.

De autofabrieken hebben echter de laatste jaren erg veel geinvesteerd in hun dieselmotoren die zijn nu een stuk stiller/zuiniger en een grote concurrent van LPG en door aanpassingen die nodig waren om aan de nieuwe milieu eisen te voldoen is het aantal benzine motoren dat geschikt is voor LPG een stuk minder.

Met de huidige benzine en dieselprijzen zal LPG wel weer wat aan populariteit winnen.

Vaak vervalt de fabrieksgarantie als je LPG inbouwt maar in sommige gevallen wordt deze over genomen door de LPG inbouwer.