Wat weegt een ongeremde aanhanger ongeveer? (ca. 2,5 mtr bak)

Sommige auto's mogen maar een ongeremde aanhanger van 350 trekken, inclusief lading. Maar hoeveel je kan vervoeren, is afhankelijk van het leeggewicht van een dergelijke aanhanger. Iemand een idee hoeveel dat ongeveer is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Antwoorden (2)

Je zit dan rond de 150-200 kg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is heel moeilijk te zeggen wat een aanhanger weegt, wil je het precies weten rij dan even met de aanhanger naar de gemeente reiniging in je gemeente en vraag daar of je even leeg op de weegbrug mag staan of alleen je aanhanger. Als je klaar bent geef je die jongens als dank een paar euro voor in de fooienpot.
Dan weet je precies wat de aanhanger weegt.
Maar als het een fabriek aanhanger is, moet er een goedkeuring plaatje ergens op het chassis zitten. Daar staat het gewicht op.
Ik zou er niet vanuit gaan dat hij ongeveer zoveel weegt, als je aangehouden wordt met een te zwaar beladen aanhanger heb je een groot en duur probleem.

Succes !!

mvg, Nick