In een Duitse auto-advertentie stond: Kraftstoffart: Benzin, Mix 1:50 Welke brandstof kun/moet je dan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (5)

Brandstof voor een z.g. tweetaktmotor met een olie-/benzineverhouding van 1/50...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wil zeggen dat je een mix moet hebben van 1 l olie op 50 l benzine. Dat is dus voor tweetakt motoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie bovenstaande in volksmond ook wel brommerbenzine genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien het gaat om een auto-advetentie lijkt het een om brandstoftoevoeging te gaan. Je maakt dan je eigen V-power. Toevoegen in de verhouding 1 op 50.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
95-ongelood + ???? geeft V-power??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets. Wanneer je googlet, kom je zowel additieven tegen als informatie over mengsmering. Zonder de originele advertentie kun je daar weinig over zeggen.
Als het een oude advertentie is dan voor een Wartburg, Trabant, Auto Union/DKW?
Mengsmering voor de 2-takt motor dus een motor zonder kleppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hajete: hoe werkt dat precies, een motor zonder kleppen? Moet ik dit als nieuwe vraag stellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag, moet niet.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweetaktmotor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks Hajete, weer wat slimmer :-)