werkt V-power (benzine) echt?

werkt de V-power benzine van shell echt? en is het op de langere termijn goedkoper dan normale euro95? Ik tank namelijk altijd V-power, maar ik vraag me af of het nou echt verschil maakt bij een auto. Bij mijn brommer merkte ik het wel dat hij beter liep, maar dat was natuurlijk een kleine motor. Is het verschil te merken bij een 1.8 20v benzine motor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik tank zelf geen V power. Maar had een programma op tv gezien dat over die duurdere brandstoffen ging. (volgens mij kassa ofzo. Iets in die trant) Daar hadden ze van alles getest, Maar daar bleek dat het je motor helemaal niet schoon maakte. Ik zal het even opzoeken. Als ik t heb gevonden link ik het wel even :) Toegevoegd na 3 minuten: Ik heb hier wat gevonden Zie bronnen

Bronnen:
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/...
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/frag...

Dat ligt aan je auto/motor type, afstelling, etc. dus is een kwestie van testen... Over het algemeen werkt het wel maar of die meerprijs dan weer het resultaat opvangt is een discussiepunt, wederom testen...

Ik heb een audi A4 2.0 diesel wanneer ik V Power Diesel tank, merk ik wel verschil. Ik rij dan ook 90.000km per jaar, dus ik vind het belangrijk dat de motor schoon blijft, wat deze diesel zou moeten doen.

Pure oplichterij Het gaat gewoon om het geld het is 10 cent duurder en je rijd er wat schoner en 1km meer mee

Hoger octaan (98) getal dus minder snel detonatie dus kan de ontsteking vroeger (een auto met een knocksensor zoekt/leert zelf wat ze grens is) als je de Vw Seat Skoda 1.8 20v turbo blokken bedoelt die hebben een knocksensor (ook wel pingelsensor genoemt) maar hoe erg merk baar het is kan ik je niet vertellen. Als je geen auto heb met hoog vermogen is het zowiezo zonde van je geld.

ik heb de stoute schoenen aangetrokken en het aan de pompbediende gevraagd. zijn antwoord was dat het gewoon benzine was zonder extra dingen wat bv. je motor schoon moet houden. dus het enige verschil is de prijs.

Inprincipenis vpower 95 geloof ik 95% euro 95 en 5% euro 98 wat een hogere octaangehalte heeft waar je motor schoner door kan worden.. Dus zo slecht is het niet voor je auto, maar of je er ook zuiniger door zal kunnen rijden... Tsja..

Recent is er aandacht aan besteed door -naar ik me herinner- het programma Radar. Proeven hebben uitgewezen dat dit vooral een voordeel is voor de fabrikanten en dit voor je motor niet of nauwelijks uitmaakt. De hogere prijs is in ieder geval niet te rechtvaardigen en voedt vooral de suggestie van een voordeliger gebruik. Mogelijk dat men -wetend dat je een speciale brandstof tankt die beter zou moeten zijn- jezelf een ander (zuiniger) rijgedrag aanmeet. Psychologisch effect misschien ? Shell tankwagens werden in het Westelijk havengebied te Amsterdam zelfs afgevuld met een ander benzinemerk (ik dacht Total). Dat dit geregistreerd werd door de camera's, werd aan de poort uiteraard niet gewaardeerd.

Nee, volgens een test op mijn school niet. (Hts Autotechniek) zie bron voor info.

Bronnen:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/frag...

Ik werk zelf voor Texaco, bij ons heet het Euro XL of Diesel XL (vergelijkbaar met 98). Het grote verschil is, behalve de prijs, het octaangehalte. Rijd je een kleine auto, vanaf bj. 1990, dan kan je er gewoon 95 ingooien. Maar oldtimers, sportauto's en ander grof geschut met Turbo is bij 98 meer gebaat. Ik heb 3 auto's: Twingo (altijd 95), Audi TT (98) en een kevertje (98 en natuurlijk loodvervanger). Als de Audi 95 heeft, is 'ie 'n stuk minder pittig. Functioneert gewoon lager. De kever pruttelt net wat vlotter en op mijn Twingo van 2002 merk ik nagenoeg geen verschil. Moraal van dit verhaaltje is dat het aan je auto ligt...

Bij mij is nu het grootste verschil in mijn portomonee te zien. Maar dat komt omdat ik momenteel een auto heb die absoluut niet zuiniger of anders loopt met V-power. Echter heb ik een paar jaar een grote bus er bij gehad met een common-rail dieselinspuitsysteem, en die liep wel degelijk stukken zuiniger én beter met vooral Excellium. Dat verschil was zodanig dat de meerprijs wel te verantwoorden was. Bovendien hoefde er minder vaak getankt te worden. Of je motor nou echt blij wordt van die extratjes kan ik niet zeggen. Ik rij per jaar pittig veel en er is dus sowieso onderhoud nodig. Dat is meer iets voor een vergelijkingsonderzoek, en daar zijn hier al wat linkjes van voorbij gekomen.

Er zit een heeeeel klein beetje additief in welke je motor schoonhoud maar dan met je het regelmatig tanken want doordat het zo weinig is doet 1 tank niet veel. Je betaald daarentegen wel beduidend meer. Je bent veel voordeliger uit als je er afhankelijk hoeveel en wat voor km's je per jaar rijd er 1 of 2 keer per jaar een busje motorreiniger door een "gewone" tankvulling te gooien. 1 keer als je veel snelweg km's rijd en 2 keer als je stad km's maakt. Als je motor vaak langere tijd op bedrijfstemperatuur komt vervuilt hij minder.

Te merken kwa kracht nee op de testbank moet het zichtbaar zijn met de brommer merk je het idd wel maar in de auto merk je het alleen in kilometers die je op een tank rijd maar dat moet je dan ook maar net bijhouden of je na mate van tijd goedkoper tijd zou ik egt niet weten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100