Hoe ontstaat een file?

Vandaag zat ik in de auto ( 900 KM Lang ) En opeens stonden we stil en hadden we file en ik heb er 2 uur over nagedacht en ik kon er niet op komen hoe die file nou ontstond

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Het beste antwoord

- Meer auto's dan dat de weg op dat moment aankan.
- Slecht invoegende mensen
- Ongelukken

Toegevoegd na 4 minuten:
- Het samenkomen van twee drukke snelwegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

flitspalen/of mobiele flitsers(agenten die verstopt achter de bosjes flisten)
slecht weer

Toegevoegd na 18 seconden:
invoegstroken

Toegevoegd na 1 minuut:
ongelukken aan de andere kant van de weg, waardoor mensen langzamer gaan rijden om het te kunnen zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De knooppunten in Nederland vormen een file. Het is daar erg druk en er wordt niet goed geritst.
Ook de vrachtwagens die gaan inhalen, vormen files. Verder zijn er altijd individuen die dat kunnen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Rowan100,
Ja, dat kan van alles zijn, een ongeluk,wegwerkzaamheden e.d.

Of je zat gewoon in de spits, sommige wegen hebben dag in dag uit file's

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je Engels geen probleem is wordt hier in een Japanse test uitgelegd hoe een file tot stand komt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ofwel, automobilisten die niet opletten als het verkeer weer gaat rijden, niet aansluiten, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Rowan;

Los van oorzaken van buitenaf hebben de meeste files gemeen dat er teveel auto's op dezelfde tijd teveel snelheidsverschillen hebben. Daardoor wordt er steeds weer geremd en weer gas gegeven en ontstaan er gaten en wordt de doorstroming belemmerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doordat er heel veel auto s achter elkaar staan zo ontstaat een file
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is er één die begint met remmen, om welke oorzaak dan ook, daarachter ontstaat dan een kettingreactie van allerlei andere mensen die ook opeens op de rem stappen.
Bijna altijd is er dan wel één te laat, waardoor er een ongeluk(je) ontstaat en vervolgens sta je een lange tijd stil...