Wat voor auto moet ik aanschaffen als ik een zuinige/ruime/ lichte auto wil?

Er moeten voldoende mensen in passen, genoeg kofferruimte en hij moet niet te veel kosten in de maand ( qua bezine + en wegenbelasting ).

Toegevoegd na 17 minuten:
Speciaal voor Dounja een wat uitgebreidere toelichting ;)
- aantal personen: minimaal 5
- kofferruimte: kinderwagen moet er in kunnen ( plat liggend ) Verder een weekend tas of 3 en nog meer spullen. ( zou zo niet precies het aantal liters kunnen aangeven van de kofferruimte.. )
- zuinig: minimaal circa 1:13

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel zijn 'voldoende mensen'? 4, 6, 7, 8, 12?
Hoeveel is 'genoeg kofferruimte'? Genoeg om je dagelijkse boodschappen te kunnen doen of genoeg voor koffers van 4 personen voor 3 weken vakantie?
Wat is 'niet te veel kosten'?
Je snapt het al, erg vaag zoals je het nu stelt.

Antwoorden (3)

De renault espace is hier wel een optie lijkt mij. Het zuinig rijden heb je overigens vaak zelf in de hand. Of meer in de voet eigenlijk ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Simpele auto's zoals een Lada en een Dacia voldoen aan de eisen. Daarbij zijn ze betrekkelijk goedkoop en veel onkosten verwacht je meestal niet te maken.
Maar ook iets luxere auto's als de Volkswagen Passaat 1.6 en de Audi A4 1.6 moesten dit halen. Veelal zijn ze niet alleen minder ligt qua gewicht.
Andere opties zijn de Ford Focus en de Opel Agila. Hopelijk heb je iets aan deze informatie het is namelijk een heel breed segment. Puur op de portemonnee baserend is een Lada een verstandige keus. Je levert echter wel veel luxe in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Lada? Noem eens één modelletje wat Lada levert in Nederland. En vervolgens ga je naar een Audi A4, das wel een heeeeeeeele grote stap Michiel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lada's zijn er genoeg op de 2e hands markt. En het klopt dat de Audi en de lada een grote stap is. Dit is ook om in verschillende segmenten informatie te kunnen geven. Gezien het feit dat de vraag betrekkelijk vaag is.
Zo is het voor mij ook onduidelijk of het om een nieuwe of een 2e handsje gaat. Feit blijft wel dat een Lada voor de beurs een verstandige koop is. Ikzelf zou wel meer luxe willen
paulus811
11 jaar geleden
Sorry Michiel, een Lada aanraden is gewoon een slecht antwoord. 'Er zijn er genoeg op de 2e hands markt' schrijf je. Nou, op de grootste verkoopsite autotrader.nl staan er welgeteld 19 ! Met 10.000 peugeots en 13.000 vw's op die site kun je niet volhouden dat 'er genoeg' te koop zijn.
De vraag is hierbij natuurlijk ook hoeveel kilometers je maakt. Zijn dat er weinig is de wegenbelasting de grootste aanslag, dan kun je voor een old-timer met gas of diesel gaan, de afschrijving zal dan minimaal zijn, of je verdient er op. Anderzijds kan een redelijk recente diesel ook goed, Ik rijd in een laguna uit 2001 op diesel, mijn verbruik ligt op 6,3 l/ 100 km.

Her beste kun je vergelijken VIA autoweek.nl, hier staan een hoop ervaringen in.