APK keuring vergeten, wat nu?

Mijn auto had 5 juni gekeurd moeten zijn, ik heb het nog niet gedaan omdat ik het ben vergeten. Wat nu? Krijg ik nou een boete thuis gestuurd of krijg ik een waarschuwing of iets dergelijks..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Antwoorden (8)

Als je geflits wordt kun je een boete verwachten.

Dus als de sodemieter morgen een afspraak maken. Bij Kwikfit kun je vaak zo terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een maand ongeveer de tijd. Daarna zal je idd vanzelf een bekeuring thuis krijgen. Snel mogelijk laten keuren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morgen eerste werk een garage zoeken waar ze dezelfde dag een apk keuring doen, bij de meeste garages lukt dat wel.
Verder hoef je niks te doen, de boete valt vanzelf binnen als je betrapt bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gauw afspraak maken.

Acceptgiro krijg je automatisch.. hoef je echt geen bekeuring voor te krijgen. Er zit echter wel een ruime mate van respijt op.. geloof tot 6 weken of zoiets.
12 jaar geleden
Pas na een maand krijg je boete als het nog niet is gekeurd. Dus voor 5 juli laten keuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was laatst ook vergeten mijn auto apk te laten keuren, 1 dag na de verval datum ongeluk(je) gehad.. Die dag direct laten keuren en op de papieren "per ongeluk" de vorige dag gezet.. Bij de garage werd me verteld dat dit heel vaak voorkomt, maar er binnen een maand niks gebeurt, krijg je een ongeluk zoals ik, ben je vaak wel goed de sjaak! Niet verzekerd etc.. Snel afspraak maken dus en het liefst niet meer rijden tot ie weer gekeurd is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag twee maanden vóór het verstrijken van de keuringsdatum je auto al laten keuren. Dus op 5 april had je je auto kunnen laten keuren en was de nieuwe geldigheidstermijn 14 maanden (tot 5 juni volgend jaar).
Als de keuringsdatum is verlopen mag je auto niet meer de straat op, m.u.v. de dag dat hij gekeurd moet worden
(schriftelijke afspraak, zo dat je kunt aantonen bij staandehouding). Na één maand verlopen keuringsdatum beginnen bij de R.D.W. de bellen te rinkelen, en krijg je vanzelf een acceptgiro in de bus.....
jc54
12 jaar geleden
zodra je merkte dat je het vergeten was, had je direct actie moeten ondernemen. nu dus zo snel mogelijk alsnog doen.
de rdw doet af en toe een registercontrole en dan krijg je een bekeuring van 97 euro thuisgestuurd.