Hoe werkt een wasstraat voor de auto?

Ik wil morgen mijn auto door de wasstraat doen maar dat is voor mij de eerste keer. Heb hem altijd handmatig gewassen. Hoe werkt het? Als in; zet ik eerst de auto erin. en dan ergens betalen en aanzetten? of moet ik eerst een keuze maken en dan de auto erin rijden? Hoe weet ik of de auto goed staat?

b.v.d.
Excuses voor mijn verwarring. Ik bedoel een wasbox garage achtige omgeving ipv een wasstraat

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
21.4K
jc54
4 jaar geleden
Je rijdt naar de wasstraat/wasbox en je volgt de aanwijzingen op. De gebruiksaanwijzing hangt er bij.

Antwoorden (1)

Het hangt ervan af over wat voor een wasstraat je het hebt. Bij een echte wasstraat rijd je aan de ene kant de wasstraat in, wordt de auto door de straat gesleept, en rijd je er aan de andere kant weer uit. Als je aankomt wordt je door een medewerker ontvangen bij wie je aangeeft welk programma je wil. Er zijn simpele en uitgebreide programma's. Vervolgens zal de medewerker, indien nodig, je antenne loshalen. Daarna rijd je de wasstraat in. De medewerker zal je aanwijzingen geven (beetje naar links, beetje naar rechts). Als je goed staat, zet je de versnelling in z'n vrij. Niet de handrem erop en wel de motor laten draaien. De auto wordt nu door de lopende band door de wasstraat getrokken. Aan het einde krijg je meestal een groen licht om aan te geven dat je de auto weer in de versnelling kunt zetten en weg kunt rijden.
Er zijn ook wassystemen waar je je auto neerzet en de wasinstallatie over je auto heen beweegt. Je koopt dan eerst bij de kassa een programma. Je ontvangt dan een bonnetje met een code of een kaartje. Je rijdt de auto de wasplaats op, netjes in het midden. Een lamp geeft aan als je ver genoeg bent doorgereden. Je stapt uit, verwijdert indien nodig je antenne, en voert de code in bij de automaat (of steekt het kaartje in). Het programma wordt gestart. Je zit dan dus niet in de auto. Na afloop stapje weer in en rijd je weg.
Toegevoegd op 12 juli 2019 09:39: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ zeer uitvoerig antwoord!