U moet uw auto voor de vervaldatum van de APK laten keuren. Heeft uw auto reparaties nodig bij de APK, dan wordt deze afgekeurd. U krijgt dan twee maanden de tijd om uw auto te laten repareren. Tijdens deze maanden mag u niet met de auto rijden. Als de auto gerepareerd is, wordt deze alsnog goedgekeurd en afgemeld bij de RDW.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

antwoord is al gegeven, het zou kunnen zijn dat je met de auto op grond van afkeurpunten zelfs niet meer mag rijden en verplicht wordt de auto of direct te laten maken danwel de auto middels een autoambulance/takelwagen af te voeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stiena58
13 jaar geleden
ik heb nog 1 week de tijd voor dat de apk is afgelopen
ook al is de auto gekeurd,als ik het goed begrijp,om de reparaties te laten doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn 2 dingen die je uit elkaar moet houden, de apk en technische gebreken. Je auto kan afgekeurd worden maar toch rijdbaar zijn, dan heb je dus de tijd om de gebreken te herstellen, echter als je daardoor met een verlopen apk rijdt zal de politie om een afkeurrapport vragen. dan blijkt dat je met een technisch gebrek rijdt en zou je alsnog een bekeruing kunnen maken. Als je auto wordt afgekeurd zorg dat je zsm een afspraak maakt bij een garage of de onderdelen bestelt. Hou de afspraak bij je/bon en ik heb nog nooit problemen gehad.
Overigens kan je al 2 maanden voordat je apk vervalt de auto laten keuren, wordt hij goedgekeurd dan krijg je een nieuwe apk met een geldigheid van 14 maanden.
vb vervaldatum 1 december 2010, keuren op 1 oktober 2010-auto goedgekeurd dan nieuwe vervaldatum 1 december 2011. Je hebt dus tijd zat om de auto te laten rijden met een geldige apk.
Binnen enkele weken . maak een afspraak bij een garage en laat dit schriftelijk bevestigen door de garage .
Als je dan wordt aangehouden door de politie dan kun je aantonen dat je een afspraak hebt bij een garage .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vóór 22 mei moet hij weer goed zijn, anders mag je er niet meer in rijden.