Wie heeft het ooit verzonnen dat vrouwen beter rijden dan mannen?

Omdat nu blijkt dat vrouwen meer schade rijden dan mannen. Buiten dat mannen ook al veel meer kilometers maken dan mannen dus ook meer risico lopen.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.nu.nl/auto/2103098/vrouwen-rijden-meer-schade-dan-mannen.html

Toegevoegd na 19 minuten:
Trouwens een serieuze vraag. En ik vraag me dit af omdat mijn vrouw al drie keer schade heeft gereden dit jaar en mijn buurvrouw haar auto van voor tot achter in de deuken heeft zitten en mijn schades komen van vrouwen die bij het inparkeren (supermarkt, parkeergarage) mijn auto geraakt hebben. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Verzekering betaald elke keer weer, ze rijden ook nog door ook (typisch) maar staan gelukkig op camera + dat iemand ze gezien had.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
itsme
14 jaar geleden
kan je ook een bron vermelden waaruit blijkt dat vrouwen meer schade veroorzaken in het verkeer dan mannen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies... Zonder bronvermelding moet je zulke beweringen niet vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://lmgtfy.com/?q=vrouwen+meer+schade+in+verkeer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfs met bron..ach laat ook maar...lees mijn antwoord maar :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cindy Cindy toch

Het beste antwoord

Verzekeringsmaatschappijen. En dat gebaseerd op schadeclaims. Als ik het me goed herinner, komt daaruit dat vrouwen gemiddeld minder geld claimen per jaar. En dat als je de gegevens uitsplitst, daaruit blijkt dat vrouwen vaker claimen, maar dan vooral voor kleinere schades, en dat als mannen claimen, wat ze minder vaak doen dan vrouwen, dat ze veel grotere (en duurdere) schades claimen.

Eind van de rekensom is dat vrouwen gemiddeld een kleiner bedrag per jaar claimen dan mannen, verdeeld over meer afzonderlijke claims dan mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Verzekeringsmaatschappijen hadden dat verzonnen vroeger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat waren vrouwen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lachen!
Ach hou toch op.. iedereen scheert iedereen maar over 1 kam.. vrouwen rijden niet beter auto dan mannen en andersom ook niet. Je hebt gewoon slechte automobilisten en betere/goede. Een ongeluk krijgen of veroorzaken is soms puur toeval of heeft met rijgedrag te maken, niet met geslacht.

Kom maar op met bronnen die mij het tegendeel 'proberen' te bewijzen.. Ik heb toch gelijk.. :-)

Die artikelen zijn door mannen geschreven die de vrouwen onderuit willen halen of door vrouwen die de mannen onderuit willen halen.. die mensen hebben dat 'feit' dus verzonnen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn volgende vraag kan dus nu zijn waarom bepaalde vrouwen meteen op de kast zitten na een vraag als deze. Je krijgt toch geen hartaanval wel? Mevrouw "ik heb toch gelijk".
AWM
14 jaar geleden
O ja? O ja?
http://www.liveleak.com/view?i=251_1226345940
http://www.liveleak.com/view?i=5a0_1218702172 Zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga je niet minnen hoor. Erg komisch dat er binnen een paar minuten een "vrouw" zo over haar toeren raakt door deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoo...ik zit niet op de kast. Ik ben gewoon die eeuwige discussie zat: mannen rijden beter, vrouwen rijden beter. Als ik een man was had ik hetzelfde beantwoord. Er wordt gekeken welk geslacht de meeste ongelukken veroorzaakt.. dat is toch belachelijk.. kijk naar het rijgedrag en niet naar geslacht.
Ik ken persoonlijk veel mannen die slecht rijden en waarbij het wachten op een ongeluk is (of zelfs al een ongeluk gehad hadden door hun schuld)
Maar ik ken net zoveel vrouwen met hetzelfde verhaal.. Ik voel mij echt niet persoonlijk aangevallen maar ik vind het gewoon een onzinnige/nutteloze discussie.
AWM
14 jaar geleden
Onzinnige/nutteloze discussies zijn het leukst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: zo kan ik er ook nog wel een paar http://frontpage.fok.nl/nieuws/114820
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/12/15/R117.htm en kan er nog meer vinden.. maar het zal gelijkspel blijven. Ik zal er ook geen wedstrijd van maken maar bedoel er mee te zeggen dat het om het even is. Je hebt domme en slimme mensen en goede en slechte chauffeurs..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet de bedoeling dat het een discussie wordt hoor. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben al uitgediscusieerd :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag was wie dat heeft verzonnen, niet of het zo is. rustig aan.
Ik weet niet wie dit ooit verzonnen heeft, maar ik vind dat vrouwen niet beter rijden. Het tegendeel is waar: ze rijden slechter.
Mannen kunnen zich heel goed focussen op 1 ding. Als ze auto rijden, dan doen ze dat en meestal goed. Vrouwen zijn sneller afgeleid en over het algemeen minder technisch.
Niet over een kam scheren natuurlijk, er zijn vrouwen die steengoed rijden, beter dan mannen.
Ik ben zelf een vrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat idee heb ik zelf ook. Mijn vrouw rijdt "rommelig" en praat de oren van m'n kop terwijl ze bezig is. Ik kan niet praten over van alles en nog wat en rijden. Vrouwen rijden wel langszamer en voorzichtiger. Dus minder zware schade denk ik. Maar dat komt ook weer door minder kilometers en de reden waarom ze rijden, minder zakelijke kilometers dus ook minder stress.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan ook niet goed rijden als er constant iemand aan mijn hoofd zit te jeppen nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen, met meerdere vrouwen in een auto. Dat is pas echt vragen om problemen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er heel erg aan welke vrouwen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, vertel ...
ik rij heel graag, mijn vrouw laat zich graag rijden. hierdoor heb ik veel meer rijervaring dan zij, vind je het gek dat ik het dan ook beter kan? maar liet ik mij liever rijden dan haar, dan was het gegarandeerd andersom geweest. Dus dat zegt niets over geslacht. ik kan het door ervaring misschien wel beter dan mijn vrouw maar daarmee is nog niet gezegd dat zij slecht rijd, integendeel, ik slaap met een gerust hart naast haar als we onderweg zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Statistisch gezien is het waar. maar tussen statistiek en praktijk ligt weer een groot verschil.

Als ik mijn ene hand in ijswater stop en mijn ander in heet water gebeurt er statistisch gezien niets, maar in de praktijk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typisch lekker onzin onderzoek onder het mom van: We moeten toch iets te doen hebben.

Ik geloof er niet in dat vrouwen meer schade rijden dan mannen en omgekeerd ook niet. Het ligt aan de chauffeur. Daarnaast wil ik er ook niet aan dat mannen meer kilometers maken. Ikzelf zit op dik 40.000 per jaar en dat is heel wat meer dan het merendeel van mijn mannelijke vriendenkring. Qua schade zit ik ook nog op 0, tenminste: zelf veroorzaakte schade. Die chauffeur van die auto die vorig jaar een fusie met mijn auto aanging, had toch echt schuld (was trouwens een man) en heeft het geheel ook keurig toegegeven.

Je hebt gewoon goede chauffeurs en slechte chauffeurs (en chauffeurs met veel geluk), dat is onafhankelijk van het geslacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn bewezen nauwkeuriger dan mannen. Bijvoorbeeld in de logistiek is het een algemene wetenschap dat je vrouwen moet hebben om orders te picken omdat ze niks missen in tegenstelling tot de "meeste"mannen. Deze kwaliteit zal zeker ook zijn meerwaarde hebben in het verkeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heeft iemand verzonnen dat mannen beter rijden dan vrouwen. De statistieken wijzen anders uit.

Vrouwen rijden over het algemeen meer met het verstand dan mannen. Mannen maken over het algemeen ook meer kilometers dan vrouwen. Ergo de vrouwen komen beter uit de test.
Dus wie het exact heeft verzonnen, dat moet wel iemand zijn geweest van het CBS of Veilig Verkeer Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vrouwen die geweldig rijden en mannen die er niks van bakken. Het aantal kilometers dat je rijdt heeft daar zeker invloed op , maar ook ruimtelijk inzicht en verkeersinzicht.

Voor zover je er al iets zinnigs over kunt zeggen, is dat vooral statistisch, maar zegt het niets over individuele gevallen. Gemiddeld zullen vrouwen doordat ze over het algemeen wat minder ruimtelijk inzicht hebben eerder blikschade (deukjes, krasjes, paaltje niet gezien) oplopen bij parkeren of rare manoeuvres. Maar het zijn de mannen die het overgrote deel van de ongevallen met letsel en dodelijke gevolgen op hun conto kunnen schrijven, vaak door zelfoverschatting, te hoge snelheden en alcohol (en vaak een combinatie van die drie).

Persoonlijk heb ik overigens in de bijna 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit een tikje of krasje gehad, maar moeilijke verrichtingen vermijd ik dan ook bij voorkeur. Ik rij wel wat verder voor een makkelijker plekje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof er niet in. Vrouwen kunnen net zo goed rijden, dat mannen meer kilometers maken oke, maar rij er paar jaar ook heel erg veel. Ik heb mijn rijbewijs al jaren en onze 2 auto's zitten onder de deuken en krassen maar allemaal door een ander. Zowel mijn man als ik hebben nog nooit zelf een aanrijding veroorzaakt, dus statistisch gezien in ons huis...Ze hebben de verzekering voor jongeren niet voor niets aangepakt en het puntensysteem ingevoerd, omdat ontzettend veel jonge gasten ( en sorry heren.. maar het zijn meestal jongens) die dan stoer rijgedrag vertonen en heel veel ongelukken en daardoor schade veroorzaken.

Toegevoegd na 11 uur:
Sorry antwoord op je vraag wie dit heeft verzonnen: Je gebruikt zelf het woord verzonnen al, dus ik zeg in dit geval mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je mensen,dus mannen en vrouwen vergelijkt,die dezelfde rijervaring hebben, zal noch de ene noch de andere soort er uit springen wat het veroorzaken van schade
betreft! Dat dames bij het in en uit parkeren bij de supermarkt meer schade veroorzaken dan mannen,komt door het feit dat er misschien 10 mannen tegen 90 vrouwen daar hun boodschappen doen! Daarbij vindt ik dit wederom geen vraag,maar het vragen om bevestiging van een (voor)oordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bewezen: 85% van de automobilisten vinden zichzelf een boven gemiddeld goede rijder.
Die zelfde 85% vindt dat 90% van de automobilisten slechter rijdt dan zijzelf.

Stukje overschatting van eigen capaciteiten?

Ik heb 10 jaar schade vrij internationaal gereden. maar dat schadevrij was niet altijd aan mezelf te danken.
best wel eens dankzij allert ingrijpen van medeweggebruikers.

Goed gevonden worden als chauffeur werkt bij ons mannen blijkbaar goed op ons libido......