Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste/en met wat lichte stoeprandschade op mijn LM velgen oplossen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
808

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hallo d44ntje,

Bij stoeprandschade ga je als volgt te werk :
Ik neem aan dat de banden erafzijn, of de "wangen" ingeklapt ( anders de banden goed afplakken met nylon/ducktape)
Je schuurt de randen waar de stoeprandschade zit machinaal met korrel P120 of P150,je zult zien dat een hoop beschadigingen nu al weg zijn!
De beschadigingen die nu nog achterblijven kun je opvullen met een 2 componenten plamuur (plamuur + verharder )
Een alabastine plamuur of een lakplamuur etc "zakt"in, en dan zie je na 2 dagen de beschadigingen weer zitten.

Als de plamuur droog is na ong. 10 minuten schuur je de plekken met korrel 180/220, mocht je nog wat voelen van de beschadiging, plamuur je het nog een keer .

Als het glad en strak aanvoelt zet je er een grondverf overheen, na droging even tussenschuren met korrel P500 , goed ontvetten en je kan gaan spuiten .

Succes ermee,
Leonard

Toegevoegd na 2 minuten:
De korrelgrofte gaat over droog schuurpapier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@d44ntje,
Ja hoor, prima !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooizo,dus dit is het beste antwoord waar ik op hoopte ?

Andere antwoorden (2)

Er zijn diverse mogelijkhen zoals 'oplassen' en vervolgens in de juiste vorm afdraaien danwel poedercoating.
in onderstaande link van Autoweek vind je meer info.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,3539629
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je deze vraag dan het beste bij Leonard kan neerleggen. Autoschade, plamuren en spuiten is zijn specialiteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga nu ook refereren aan een vorige vraag over verfafbijt van karwei. Denk toch dat je hiermee de verkeerde weg bent ingeslagen. Deze afbijt werkt niet of onvoldoende voor cellulose lak.
http://www.goeievraag.nl/vraag/ervaring-verfafbijt-karwei.190193
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha TegenXinnig, ik zal proberen een goed antwoord te geven :)
Helemaal met Leonard eens (7 jaar professionele spuiters ervaring)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk om hier een collega-spuiter te vinden !

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding