kan je de autoverzekering op een andere naam zetten dan waar het kenteken op geregistereerd staat?

Ik heb 2 auto's op mijn naam staan, maar nu willen we de verzekering van 1 auto op de naam van me vriend zetten omdat hij degene is die altijd in die auto rijd.
We kunnen niet de auto ook op zijn naam zetten ivm prive redenen..
Is het toch mogelijk om alleen de autoverzekering op zijn naam te zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

jahoor, ik heb jarenlang in een auto gereden waarvan de verzekering op mn vaders naam stond....

alsie bv online een autoverzekering afsluit is dat zelfs een vraag..... zoiets als.... wie is de hoofd bestuurder? met andere woorden... tis nix bijzonders hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
trouwes bedenk ik me net, Vonne dr verze3kering staat ook op mijn naam, dan kreeg ik ´pakket korting´... hahahah
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke want de auto zelf (kenteken) staat op mijn naam en nu willen we alleen de verzekering over zetten op zijn naam.. Of kan dat ook gewoon?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep gewooneengast heeft helemaal gelijk.... kleine tip zonder reclame te maken... r is een maatschappij op dit moment met een goede verzekering, bij schade krijg je da aankoopwaarde , ook bij 2de hands.... de naam begint met een F en eindigt op BTO .. hahah
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vonco, je hebt het wel over een omgekeerde situatie he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor Pelle, Vonne dr auto staat op haar eigen naam, maar alles verzekeringen, inclusief de autoverzekering op mijn naam....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het over de situatie met je vader die andersom is dan de vraag. Jij reed in een auto met de verzekering op iemands anders naam en de vraagsteller wil juist de verzekering zetten op degene die wel rijdt met de auto maar de auto staat niet op die naam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow ok, maar de situatie is toch hetzelfde... de verzekerde hoeft niet perse de eigenaar te zijn... en de eigenaar hoeft niet perse de verzekering op zijn of haar naam te hebben.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pelle, dan kan je het zo zien: Vonne staat gelijk aan de vriend, en Vonne haar vader staat gelijk aan vraagsteller, kortom draai de personen om dan kom je aan een gelijkwaardige situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is anders. Bij Vonco is het zo dat degene die de auto het meest bestuurt niet de verzekering op zijn naam had. De vraagsteller wil juist wel dat degene die de auto het meest bestuurt de verzekering op zijn naam krijgt. Dat kun je niet zomaar omdraaien. Het één moet anders zijn dan het ander.
Ik werk op een verzekeringskantoor, en kan je zeggen dat het niet mag. De verzekeringsnemer moet het zelfde zijn als de kentekenhouder. Je kunt wel als regelmatige bestuurder je vriend op geven de premie wordt dan op basis van hem berekend (en hij bouwt schade vrije jaren op).
Maar de verzekeringsnemer moet gelijk zijn aan de kentekenhouder.

Nu mag een verzekeringskantoor omtrent de privacy niet meer in het RDW systeem kijken op wiens naam de auto staat dus ik zie wel degelijk kansen om dit toch voor elkaar te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke maar krijg ik er problemen mee als ik de verzekering op zijn naam zet? Thnx voor je antwoord trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang jij eerlijk bent naar de verzekeraar zijn er geen problemen. Als een verzekeraar hierom vraagt moet je dit wel eerlijk beantwoorden anders kunnen er problemen ontstaan met een uitkering. Als die ooit van toepassing is.
De makkelijkste manier is echter om de auto toch op jouw naam te zetten en hem als regelmatige bestuurder kiest als je er voor kiest om de verzekeringspremie per kwartaal, halfjaar of per jaar wil laten betalen kan dit per acceptgiro zo krijg je minder betaalproblemen. Maar terugkomend op je vraag ben eerlijk naar de maatschappij, mogelijk vragen ze het niet. Anders kunnen ze het nog altijd extra beoordelen. Of ze dit accepteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet lukt kun je je vriend toch ook gewoon de verzekering laten betalen?