Uit welk land kun je het beste een auto kopen ouder dan 15 jaar? (Binnen de EU, en geen engeland)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Dat hangt voor een deel af van het automerk. Wil je een Franse auto, dan kun je die beter uit Frankrijk halen. Wil je een Duitse auto, dan kun je beter in Duitsland gaan kijken. In beide gevallen omdat de 'eigen automerken' namelijk in grotere aantallen in eigen land verkocht worden. En dat drukt de prijs al snel.

De meeste Nederlanders importeren hun auto vanuit Duitsland. In Duitsland gelden vergelijkbare eisen als het gaat om de APK, en alhoewel APK niet alles zegt over de kwaliteit van een auto, is het wel een mooi instrument.

Verder speelt mee dat de gemiddelde Duitse auto niet zoveel km's op de teller heeft staan. Diesels zijn er ook in grote aantallen te verkrijgen, maar ook benzine is goed vertegenwoordigd.

De Duitser zelf is meestal wel redelijk zuinig op z'n auto. Naast de gebruikelijke petjes-auto's vind je ook gewoon nette auto's die goed onderhouden zijn. De auto is in Duitsland misschien wel iets meer statussymbool als in Nederland, temeer ook omdat Duitsers minder makkelijk aan een hypotheek komen en hun geld daarom eerder in auto's steken.

In de grensstreek met Nederland zijn de auto's iets duurder. Rij je 100km landinwaarts, dan zijn ze aanmerkelijk goedkoper. Maar je bent dan wel weer meer kwijt aan je eigen brandstof natuurlijk.

Na Duitsland kun je kijken in België. Alle andere landen mag je wat mij betreft wel vergeten. Ik zou zelf geen auto uit Frankrijk kopen, tenzij het een 2CV is. De rest zit vol met deuken en dat wil je niet.

Tip: kijk op www.mobile.de voor auto's.

Krijg ik nu de bonuspunten voor het beste antwoord?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er worden ook vaak oude auto's uit Zwitserland gehaald geïmporteerd vanwege het gunstige klimaat (weinig regen en vocht) De auto's zijn daardoor in relatief goede staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan waar je het over hebt. Je hebt het over oudere auto's dus dan zal het niet gaan over de prijs, neem ik aan?

Wanneer het gaat over de kwaliteit, zijn Nederlandse auto's altijd erg populair, vanwege het vlakke landschap hier. Duitsland is een land dat je in staat stelt flink door te trappen. Wanneer dat 15 jaar is gedaan, is dat niet iets waar je helemaal vrolijk van wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uiteindelijk waarschijnlijk gewoon in Nederland. een auto van 15 jaar zal nergens de hoofdprijs kosten, eerder een paar honderd euro.

voor elke auto uit het buitenland moet je rest-BPM betalen. dat is om te voorkomen dat Nederland de sloopplaats van Europa wordt.

als de auto jonger is en meer mag kosten, loont het eerder om te shoppen in het buitenland.

ook wordt je makkelijker in het buitenland bedonderd dan hier.