Loopt een digitale kilometerteller vooruit als je achteruit rijdt?

Of is het net als een analoge die aftelt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
5.4K

Het beste antwoord

Bij analoge tellers zat er een kabeltje naar de versnellingsbak die de snelheid/afstand registreerden als je vooruit reed en dat is veranderd bij de komst van de digitale tellers; nu wordt ook het achteruitrijden op de teller als plus aangegeven. Een elektronische kilometerteller is meestal gebaseerd op een magnetische puls. De teller registreert elke keer dat een speciaal bevestigd magneetje op een wiel langs de ontvanger beweegt een puls, en vertaalt dat in een wielomwenteling. Voor- of achteruitrijden maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vroeger bij analoge tellers kon dit.
Dit was echt een tandwiel-systeem dat eigelijk aan je wiel vastgemaakt was.

Als je achteruit reed, had je zogezegd ook minder kilometers gedaan.
Mensen die hun auto verkochten maakten hier handig gebruik van.

Tegenwoordig heb je in de meeste auto's de digitale kilometerteller, deze werkt binair en dus niet met tandwieltjes.

Dit maakt het dus ook onmogelijk om van de teller een paar kilometers af te doen. (tenzij je echt een kei bent hierin, en veel van auto's en techniek kent!)

Hopelijk ben je hiermee geholpen!

SimonClarys