wie heeft er voorrang aut A of B, beiden hebben haaientanden staan ????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Antwoorden (11)

Auto A. De haaietanden daar staan immers voor de eerste weg, en niet voor de 2e

Toegevoegd na 1 uur:
Omdat de haaietanden bij auto a zijn voor verkeer van links, dat over de eerste rijbaan komt. Daarna komt een baan van rechts, waar auto 2 op staat. Die heeft haaietanden voor de rijstrook waar A op rijdt, dus heeft A voorrang over b
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast23812;

Auto A heeft voorrang; de haaientanden voor hem hebben immers geen direct effect omdat er geen kruisend verkeer is. Zodra hij deze gepasseerd is gaat het volgende setje haaientanden pas een rol spelen tussen A en B en bepalen ze dat B moet wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig, maar ik zou zeggen Auto B. Omdat ze allebei haaietanden hebben staan is de situatie zo verwarrend dat je denk ik uit moet gaan van de normale vekeersregels. Aangezien auto B van rechts komt heeft die dan voorrang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De situatie is wat onduidelijk, maar volgens mij heeft auto B voorrang en hoeft auto B enkel voorrang te verlenen aan auto's van rechts.
De straat van rechts maakt een bocht naar beneden en lijkt daarmee de doorgaande/voorrangsweg (ook te zien dat de auto A voorrang moet verlenen bij het rechtsafslaand verkeer van onder). Daarmee rijdt auto B dus op de doorgaande voorrangsweg en heeft dus voorrang op auto A. De haaientanden voor auto B staan echter wel heel belabberd.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wellicht geven de verkeersborden ter plekke een duidelijker beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auto B heeft het recht van doorgang.

Bij gelijktijdig oprijden komt deze van rechts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jelle heeft gelijk.

Haaientanden gelden namelijk alleen voor het kruisend verkeer (dus de eerste rijbaan waar het verkeer van links komt).

Auto B moet dus voorrang verlenen aan auto A. Zie ook de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen auto B.
Wanneer beiden haaientanden hebben zou ik gaan kijken naar andere regels. Rechts heeft voorrang dus daar zou ik nu vanuit gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rechtdoor gaand verkeer heeft voorang

Toegevoegd na 30 seconden:
auto a dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auto A heeft voorrang namelijk de haaientanden voor auto B zijn voor de weg waar A al op zit. het maakt dan niet uit dat auto A voorrang moet geven aan verkeer op de 3e weg die er schuin doorheen loopt want daar is geen verkeer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze situatie is vrij gemakkelijk, voor beide gelden de zelfde regels en behouden ook de zelfde rechten als op een normaal kruispunt. Rechts gaat voor Links.
Dus voertuig B heeft voorrang op voertuig A.

Succes !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
b omdat a heeft b aan rechter kant en bij gelijkwaardigheid van wegsituatie rechts heeft voorrang...