Waarom probeert een garage jouw een ander merk auto te verkopen als waar jij naar vraag?

Ik vraag een optie voor een Mazda 2 en toch probeerde de dealer mij een nieuw ander merk te verkopen. De prijs was overig het zelfde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

als ze het niet hebben of als het andere merk duurder is.
willen ze je overhalen.
ze willen ook veel GELD verdienen.

TIP:het is niet altijd waar wat ze zeggen.
dus zoek wel uit of het waar is op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kan zijn dat de garage op het andere merk meer marge heeft. Kan ook zijn dat het andere merk gewoon meer kwaliteit biedt voor hetzelfde geld en dat de verkoper dus het beste met u voor had. Echter er vanuit gaande dat de garagehouder geen slechte auto's verkoopt, zal het wel te maken hebben met meer winst voor hem.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Omdat je bij autoverkopers altijd met gepaste argwaan/achterdocht moet communiceren Mop!

Vergeet dat zij zij dáár voor jou staan......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kun je het negatief benaderen, en denken dat die garagehouder jou probeert iets te verkopen waar je helemaal niet om had gevraagd.

Maar je kunt het ook positief zien. Zeker als je al wat langer bekend bent bij die garage, kan het best zo zijn, dat die garagehouder denkt, dat je met een andere auto beter af bent.

In beide gevallen is er helemaal niets aan de hand, als jij maar goed weet wat je wilt. Als je die andere auto gewoon niet wilt, dan zeg je gewoon: "Sorry, ik kom toch echt voor die Mazda, en een andere auto wil ik niet".

Dan weet de garagehouder waar hij aan toe is, en zal niet verder aandringen, en jij hebt nog eens extra duidelijk gemaakt, wat je wilt. Je hebt dan een prima uitgangspunt, waar jullie allebei precies weten wat je aan elkaar hebt. Bespaart voor jou en de garagehouder veel tijd en moeite, en allerlei zinloze onderhandelingen.