Geldt een Parkeerboete voor je puntensysteem/ vog?

Goedenavond,
Via mijn werk heb ik een parkeerboete gehad op een plek waar wij moeten laden.
Deze komt helaas wel op mijn naam, de parkeerwachters hadden het erover dat het op je vog komt te staan.

Zelf kan ik hier niet iets van vinden, weet iemand dat hier?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een vermelding op je VOG is bij een beschikking waarvan de boete meer bedraagt dan €100.
Nu is een standaard boete €90 dus lijkt mij een toevoeging op je VOG niet van toepassing?
https://www.ls-advocatenstrafrecht.nl/verklaring-omtrent-gedrag-en-strafblad
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke bedankt, het was rond de 100 euro ga het even afwachten.
MarBet
6 jaar geleden
Maak je geen zorgen hoor. Een vog is afhankelijk van het soort werk dat je gaat doen. Als het strafbare feit dat je gepleegd hebt relevant is voor dat werk, krijg je geen vog. Als dat met parkeerboetes of snelheidsovertredingen zou gebeuren, zou bijna niemand meer een vog krijgen en aan het werk kunnen. Ter vergelijking: Van de jongeren die een vog aanvragen en een strafbaar feit hebben gepleegd, krijgt ca 97% gewoon een vog.

Antwoorden (1)

Ik kan alleen spreken uit eigen ervaring, ik heb zeker in de afgelopen 15 jaar dat ik mijn rijbewijs en een eigen auto heb wel eens een parkeerboete gehad, en ik heb afgelopen jaar toevallig 2x een VOG moeten aanvragen, (1x voor onderwijs, 1x werk in musea) en beide VOG's heb ik zonder moeite gekregen.
In dit geval zou ik dus concluderen dat dit niet het geval is, maar ik weet het niet zeker, het kan natuurlijk zijn dat er een x aantal maanden/jaren tussen de parkeerboete en de VOG aanvraag moeten zitten.

Net nog even verder gezocht. Volgens mij gaat het alleen om zware overtredingen, die gevolg hebben op een VOG. Alles wat via het CJIB gaat telt dus niet mee, wat dat is officieel een schikking geloof ik. Kijk eens op onderstaande link voor meer info.