Waarom rijden er mensen op winterbanden in de zomer ?

Dit vroeg ik me altijd al af

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Ik denk te lui om te vervangen, want het rijdt echt niet lekker met zo'n winterprofiel. Bovendien verbruikt je auto ook meer en maakt meer geluid.

Pure laksigheid denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Harmen015;

In het algemeen wordt aangeraden om 's winters niet met winterbanden te rijden met minder dan 4mm profiel. Als je dus met 4mm op je winterrubbers het voorjaar ingaat kun je ze dan opslijten dan in de winter. Ze slijten weliswaar iets harder en bieden ook niet de meest ideale grip bij droog en warm weer, maar weggooien is natuurlijk zonde, want we blijven natuurlijk Hollanders. Bovendien, gekeken naar de gemiddelde chauffeurskwaliteiten in ons land denk ik dat 95% van de automobilisten die verschillen niet eens opmerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is vervelend om ze 'alweer' te laten wisselen.
Het kost geld.
Ze hebben maar 1 set banden. Dat is goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn vaak heel vergeetachtige mensen , die niet een set velgen met zomerbanden in opslag hebben liggen , want dan worden ze wel tijdig er aan herinnerd ! Vaak kopen ze goedkoopste winter banden en blijven er gewoon mee rijden . Bij auto's die op APK moeten moet dit toch opvallen buiten de winter periode . Maar ik weet niet of het wettelijk verboden is om hier het hele jaar mee door te rijden . Wel bestaan er 4 seizoenen banden .