Wat is de definitie van een file?

Moeten het echt een bepaald aantal auto's zijn, of is de lengte (zoveel (kilo)meter) bepalend?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Een file is een verzameling bij elkaar horende gegevens die meestal wordt opgeslagen op een opslagmedium zoals een harde schijf. Een file bestaat uit bytes. Ook een file die slechts één byte bevat, wordt een file genoemd. Zelfs files die géén bytes bevatten, worden files genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk een file op de weg, maar toch bedankt :)
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb eens een USB-staaf gevonden op straat. Daar stonden nog files op, maar ik kon aan de hand van die files niet achterhalen wie de eigenaar was. Maar goed, op die plek lagen toen dus een stuk of 15 files op de weg, totaal een kleine 3 GB. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha
Amadea
13 jaar geleden
Cryofiel: heb je gezien dat de vraag is gerubriceerd onder Auto's en niet onder Computers & Internet?!
Cryofiel
13 jaar geleden
Misschien was de USB-staaf die ik vond wel uit een auto gevallen - hij lag tenslotte op straat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk uit een leasebak? Zaten er toevallig gevoelige gegevens op? Dan dien je je gevonden USB in te leveren bij de afdeling "Gevonden Voorwerpen" bij de Telegraaf.

Antwoorden (5)

Een file is een rij langzaam rijdend of stilstaand verkeer.

In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:

* langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens harder rijdt dan 50 km/u, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/u
* stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/u rijdt
* langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.

De definitie van een file of congestie is niet eenduidig. In de perceptie van weggebruikers is soms al sprake van filevorming als de doorstroming wordt bemoeilijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een file is pas echt een file als de rij auto's 2 kilometer of langer is. Auto's in een file rijden langzaam of staan helemaal stil.
De allereerste file in Nederland was in 1955, op Eerste Pinksterdag. De mensen die in die file stonden, waren onderweg om iets leuks te doen met de familie. Het was zo druk op de weg dat de auto's heel langzaam moesten rijden: een file dus. Een file was in die tijd erg interessant, want zoiets had nog nooit iemand gezien. Op de brug stonden veel mensen te kijken.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
er staat een file als de auto''s langzaam of bijna stilstaan verder maakt de afstand niet heelveel uit

Toegevoegd na 1 minuut:
nou ja de afstand bedoel ik niet 2 meter of zo ik bedoel meer of het nou 3 of 25 km is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn persoonlijke definitie luidt:
- langzaamrijdend verkeer: als 3 of meer auto's niet meer
de maximale (toegestane)snelheid kunnen rijden.
- een file als dit langer dan een paar minuten duurt.

;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Colconbri;

De definitie van een file is heel persoonlijk, kijk maar eens in de link.