De koppakking is binnen acht maanden kapot. Is dit normaal?

Acht maanden geleden heb ik de koppakking van mijn auto laten vervangen door de verkoper van deze auto, toen heeft jij geen kosten berekend omdat er vanaf het begin al problemen waren met de auto. Nu acht maanden later is deze volgens een andere garage weer lek, na nog geen 8000 km. Volgens de garagehouder die mij de auto verkocht heeft geeft hij maar 2 maanden garantie op reparaties (dit is toen niet genoemd). Hoe sta ik in mijn recht in deze kwestie? Welke voorwaarden of artikelen kan ik aanleveren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
3.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
Bovag zou 3 maand garantie geven op reparatie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Had een auto, ook koppakking laten maken, nooit echt correct, bleef trillen auto, kreeg een grote mond van de eigenaar garage, meer dan 400 euro kwijt. Had auto verkocht voor heel weinig, als ik dit had geweten nooit laten maken. Helemaal bij de verkeerde garage. Had klacht gegeven bij garage maar hij zat erom heen te draaien en een grote mond als je doorzet. Kon nergens terecht, misschien via de rechter. Maar of je gelijk krijgt is een ?

Antwoorden (1)

Ik ben bang dat je nergens recht op hebt. De gebruikelijke garantietermijn voor een gebruikte auto is namelijk verlopen. Destijds is de auto zo goedkoop mogelijk gerepareerd, door alleen de koppakking te vervangen. Het lijkt mij dat de oorzaak van de lekkende koppakking destijds niet is onderzocht en verholpen. Mogelijk heeft deze auto ooit een verhitte motor gehad waardoor de cilinderkop krom getrokken is (kan zijn).
Door dan alleen de koppakking te vervangen, is de motor wel weer dicht en zal deze met een beetje geluk de garantietermijn wel overleven. Het is daarom altijd gevaarlijk om een auto te kopen die (net) een lekke koppakking had.
jc54