Een klant wil een auto kopen en heeft een werkgever in Belgie en hij wil zijn auto inruilen bij ons met Nederlands kenteken. Hoe gaat het met de BTW?

De klant is een Nederlander met een Belgische werkgever. De inruil auto en zijn nieuwe auto hebben beide een Nederlands kenteken. Wij moeten factureren naar Belgie. Hoe zit het dan met de BTW factureren van de nieuwe auto en de inruil auto?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Poet
9 jaar geleden
Wat heeft de werkgever ermee te maken? Het is toch gewoon een Nederlander die een auto wil kopen in Nederland?
Of gaat het om een bedrijfsauto?

Antwoorden (1)

De auto heeft een Nederlands kenteken en de koper woont in Nederland, dan heb je niks met een Belgische werkgever te maken. Jij moet factureren aan de koper.
jc54