Waarom blaast mijn kachelblower zachter dan normaal?

Het lijkt erop dat de kachel minder hard blaast dan normaal. Het gaat hierbij om stand 4 dus los van de weerstand. Als ik over een drempel of hobbelweg rijd hoor ik hem wel extra aanjagen dus hij zou het moeten doen. Er zitten geen bladeren onder de motorkap voor het rooster.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?
Edit: De kachel wordt wel gewoon warm.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
2.9K

Antwoorden (1)

Klinkt alsof er vuil (bladeren of ander vuil) in het ventilatorhuis of elders in het systeem zitten. Waarschijnlijk hangt dat ergens voor een filter, dat dan bij een drempel even wordt opgeschud waardoor de lucht er weer goed langs kan. Je zult dan iets meer moeten openmaken dan alleen de motorkap om het te verwijderen.
Inekez1
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt! Kan ik eventueel ook met een compressor van binnen naar buiten lucht door de roosters spuiten of werkt dit over het algemeen niet?