distrubiteriem vervangen of kan je gewoon door rijden?

Wil een volksawagen polo kopen van het bouwjaar 1995 de kilometerstand staat op 186.189km en onder de moterkap staat iets met 115.000km. Zou ik hier nog even een tijdje mee kunnen rijden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoelang een distributieriem meegaat hangt sterk af van het rijgedrag door de jaren heen, door de band genomen heeft VW bepaald dat deze bij 115.000km vervangen moet worden, nu zit je daar al met 84% overheen. Nu is gezien de waarde van het karretje het vervangen van de riem geen financieel verstandige optie, dus zou ik zeggen: rij door, en rij 'm op totdat ie breekt.

Distributieriem gaat een aantal kilometers mee of uiterlijk 6 a 7 jaar.Heeft niets met het rijgedrag te maken.' Een distributieriem moet je gewoon vervangen als je een andere auto koopt,want soms is het niet te traceren wanneer hij vervangen is.

Vervang hem ... een distributieriem die breekt berokkend grote schade aan uw motor. De zuigers gaan met volle kracht tegen de kleppen slaan. Uw wagen gaat geen meter mee rijden. Ik denk dat de kosten van de vervanging van een distririem niet opwegen tegen de kosten van takelen.

dat getal 115000, als dat met een marker geschreven is , geeft aan dat de riem bij die km.stand vervangen is.Bij een gebruikte auto is het wel altijd raadzaam de staat van de riem tenminste visueel te (laten) controleren.Ik denk zelf dat als de riem nog nooit vervangen zou zijn je de huidige kmstand nooit bereikt zou hebben met de orginele riem.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100