Wat zijn dit voor lampen? (cruise)

Op mijn dashboard zit een knop waar "cruise" op staat. Als je deze indrukt gaan er twee lampen branden. Het zijn echt van die bolletjes en ze zitten onder mijn koplampen. Wat zijn dit voor lampen? Wanneer hoor je die te gebruiken? En waar slaat het woord "cruise" op?

Toegevoegd na 29 minuten:
Plaatje toegevoegd. (niet mijn auto) Het gaat om die bolletjes onder de oranje reflectoren.

Toegevoegd na 20 uur:
Niemand die me hier verder kan helpen?
Zou een vorige eigenaar soms die lampen hebben aangesloten op de knop van de cruisecontrol omdat die het toch niet meer deed?
Maar kennen jullie deze lampen? Wanneer hoor je die te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Als niet autobezitter wil ik het vermoeden uiten, dat je dan je cruise control inschakelt. Of zit ik er nu helemaal naast?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zit er naast. Zoals je in de vraag kunt lezen, gaan als je die knop indrukt twee lampen aan de voorzijde van de auto branden. Het schakelt dus alleen die lampen in, niet de cruise control. De cruise control schakel je overigens in door een baksteen op het rechterpedaal te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had zo het idee,dat dat aangaf aan tegenliggers (hoezo liggers? ):Denk er aan ik heb mijn cruise control aan.
Wat betreft die baksteen, mag je eerst je voet van het pedaal halen, of moet die er tussen blijven zitten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar voorkeur. Je zou zelfs de baksteen onder/op je voet kunnen binden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijft de ontstentenis ener automobiel en uiteraard, bestuurder.
Cruise Control!

Als ik in mijn auto (volvo S60) de cruise control activeer, dan zie ik in mijn km teller het woordje cruise verschijnen, en dan kan ik met de + of de - op het stuur de snelheid vast zetten.

In sommige landen bv belgie is het op sommige trajecten verboden om cruise control te gebruiken, en moet je hem dus helemaal uit kunnen schakelen.

Waarschijnlijk kun je met een handel bij het stuur of op het stuurwiel de cruise control vast zetten, en met de schakelaar op je dashboard de cruise control helemaal uitschakelen of inschakelen.