Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe weet ik zeker of mijn koppakking lek of stuk is?

Ik heb een VW T3 bus en deze raakte afgelopen zondag nogal oververhit. Iemand zei dat wellicht de koppakking lek of stuk is. Hoe kan ik dit controleren? En mocht het zo zijn, hoe kan ik het repareren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
999
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor motor is het diesel of benzine?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat het een diessel is ,deze kan echt wel wat hebben wat temperatuur betreft,
hou in ieder geval je koelvloeistof in de gaten,en controleer het olie peil of de olie zijn normale kleur heeft,als er water bij de olie komt heeft deze een wit/grijsachtige kleur.
voor reparatie zul je toch naar een garage moeten,als het werkelijk zo is.
je kunt ook nog evt langs de garage gaan ,waar ze het koelsysteem onder druk kunnen zetten,en kijken of deze druk verliest.
succes met de zaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

lekke kop zou te herkennen moeten zijn aan bijv. witte rook uit de uitlaat en regelmatig koelvloeistof bijvullen.
laat je koelvloeistof is aftappen of de olie kan ook...je ziet zo wel als 't zich vemengd heeft en er dan sprake is van een lekke kop,maar er kan ook een warmte wisselaar lek zijn komt bij diesel motoren vaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding