Hoe kan ik berekenen welke maat velg + band onder mijn auto past?

Ik heb nu een band die ik graag dunner wil hebben. En dan bedoel ik de hoogte van de band ten opzichte van de velg.

Mijn banden zijn namelijk aan vervanging toe en de velgen na 20 jaar ook. Aangezien ik toch beiden moet vervangen kan ik meteen iets kiezen wat ik mooi vind, maar hoe bereken ik of dit past.

Picture for question
5 jaar geleden
in: Auto's
2.6K

Antwoorden (1)

Het hengt van de auto af welke wielen er onder passen.
Is vast wel ergens te vinden in het instructieboekje.
Of vraag het na bij de dealer / importeur.
Twee websites met info over wat er zoal te koop is,en wat de codes op de band betekenen.