Hoe krijg mijn leren stuur weer netjes?

Mijn auto heeft een versleten stuur. Het is van leer. Hoe kan ik dit weer netjes krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
13.3K

Antwoorden (4)

Onderstaande link lijkt op Uw vraag.

http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/autos/leren-stuur-helemaal-glad-geworden.117235

Beschadigingen kunnen niet echt hersteld worden.
Let op met smeermiddelen voor leer, ze maken Uw stuur glad !

Misschien is een stuurwielhoes een optie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb in een van mijn oude auto's het hele interieur opnieuw gekleurd met leatherique. Ben even het adres in NL kwijt maar daty moet je wel kunnen vinden. Ik heb ze een klein stukje leer opgestuurd (onder de stoel zit meestal wat overlap) en zij hebben die kleur nagemaakt. Het zou goed kunnen dat een Mercedes kleur zo verkrijgbaar is. Resultaat was een 100% nieuw interieur. Helemaal super. Goed schoonmaken is het eerste begin. Ze hebben complete sets etc. Vraag het maar eens. Succes!

Toegevoegd na 21 uur:
http://www.uniters.com/_netherlands/

Vestiging in Nederland, voordeel is dat je dit zelf kunt doen.

Toegevoegd na 21 uur:
http://home.zonnet.nl/patserij/interieur.htm

voorbeeld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb laatst het leer van mijn stuur helemaal laten repareren door Color Glo. Dat is een Amerikaans bedrijf met vestigingen door heel Nederland. Ze gebruiken hun eigen producten en hebben het helemaal top gemaakt. Ik ben er erg blij mee en het was niet duur. Kijk maar eens op hun website of bel ze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zal even goed naar het leer moeten kijken. Dat kan ik op de foto onvoldoende zien. Is de toplaag van het leer nog intact, dan kan je het laten schoonmaken en weer op kleur laten brengen.

Is de toplaag weggesleten (voelt niet meer glad, maar zacht 'harig')? Dan kan je het voor het oog nog wel op kleur laten brengen, maar helemaal goed krijg je het dan niet meer.

Dan is vervangen beter. Wellicht via een autodemontagebedrijf voor een zacht prijsje een ander stuur proberen te krijgen.