Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je, mits ingeschreven in gemeente buitenland, daar een auto kopen op buitenlands kenteken?

Stel ik verhuis naar Duitsland en ik schrijf mij in bij de desbetreffende gemeente met woonadres, maar ik heb geen Duitse nationaliteit.. Is het mogelijk om dan een auto te kopen en op Duits kenteken te zetten, of heb je hiervoor ook de Duitse nationaliteit oid nodig of ander soort omweg?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
982
LeonardN
5 jaar geleden
Dat mag niet alleen, dat zal moeten, als je daar voor het grootste deel van het jaar woont (precieze tijd weet ik niet).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je in Duitsland gaat wonen en ingeschreven staat dan moet je wel een auto op duits kenteken hebben. Je bent dan Duitser met een Nederlandse geboorte achter grond maar je mag niet meer rijden met een Nederlands kenteken.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Klopt. Sterker nog, zodra je daar woont mag je niet eens meer in een auto met NL kenteken rijden.
LeonardN
5 jaar geleden
Je blijft gewoon Nederlander als je in Duitsland gaat wonen, de rest klopt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding