Is iemand bekend met een hoogtoerental bij het opschakelen in een Chevrolet Tacuma?

Ik bezit een Chevrolet Tacuma van 2008 op LPG. Bij het opschakelen - na het gaspedaal te hebben losgelaten en de koppeling ingetrapt - blijft de motor nog enkele ogenblikken met een toerental van ong. 3000 doorlopen om daarna naar "normaal" te gaan. Het lijkt net alsof je met een slippende koppeling rijdt. Chevrolet Ned. heeft geen verklaring. De dealer zegt dat dit in het motormanagement zit en niet gewijzigd kan worden.
Voor mij een onbevredigend antwoord en vraag me ook af of dit goed is voor de motor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dit is inderdaad een fout in het motormanagement en kan niet worden gewijzigd. Dit is ook niet goed voor de motor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij nooit chevrolet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zeg je zo stellig: "Een fout in het motormanagement". En waarom zou dit niet kunnen worden gewijzigd?