Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is iemand bekend met een hoogtoerental bij het opschakelen in een Chevrolet Tacuma?

Ik bezit een Chevrolet Tacuma van 2008 op LPG. Bij het opschakelen - na het gaspedaal te hebben losgelaten en de koppeling ingetrapt - blijft de motor nog enkele ogenblikken met een toerental van ong. 3000 doorlopen om daarna naar "normaal" te gaan. Het lijkt net alsof je met een slippende koppeling rijdt. Chevrolet Ned. heeft geen verklaring. De dealer zegt dat dit in het motormanagement zit en niet gewijzigd kan worden.
Voor mij een onbevredigend antwoord en vraag me ook af of dit goed is voor de motor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
499

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is inderdaad een fout in het motormanagement en kan niet worden gewijzigd. Dit is ook niet goed voor de motor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij nooit chevrolet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zeg je zo stellig: "Een fout in het motormanagement". En waarom zou dit niet kunnen worden gewijzigd?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding