Ik heb een astra stw van 1999 1.6/16v met opel siervelgen wat is eigenlijk het aandraai moment wat je moet instellen bij de momentsleutel?

Bandenmaat 195-65-15"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Ha, die Gast8405;

De waarde van het aantrekmoment voor wielbouten die het meest wordt opgegeven ligt tussen de 100 en 120Nm. Dit zou voor aluminium en stalen velgen gelijk zijn en is bij personenauto's niet afhankelijk van de bandenmaat. De exacte waarde is voor jouw auto in een werkplaatshandboek (of een Haynes manual) wel terug te vinden, maar met 120Nm doe je waarschijnlijk niets fout.