Wat is beter, de auto buiten laten staan of in de garage zetten?

Toegevoegd na 47 minuten:
Iemand vertelde mij dat het voor de accu beter is de auto buiten te laten staan. Anders zou de accu lui worden. Ik rijd niet veel, heb de auto veel binnen en de eerste accu is bijna 11 jaar oud! Maar ik heb mij laten vertellen, dat je er mazzel mee moet hebben....

11 jaar geleden
in: Auto's
12.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is toch een rare vraag?
Natuurlijk is het beter om "iets" binnen te zetten. Waarom zou je denken van niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een accu die "lui" wordt, nooit van gehoord en ik kan u verzekeren ik heb meer dan 40 jaar, onafgebroken, in de onderhoudsdienst gewerkt waarvan 17 als diensthoofd.
11 jaar is zeer uitzonderlijk voor een accu, 7 jaar is al een goed gemiddelde.

Het beste antwoord

Een accu zal tijdens koude weersomstandigheden (vorst, hevige sneeuwval) eerder de geest geven, wanneer de auto buiten staat geparkeerd. Een accu kan al een tijd aan vervanging toe zijn, maar toch nog werken. Pas wanneer het dan erg koud wordt, scheidt-ie ermee uit. Het is dus zeker in de winterse maanden beter de auto in de garage te parkeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
joro
11 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw uitgebreide antwoord. Ik denk zelf ook, dat dit het beste antwoord is. In mijn 11 jarige auto, zit nog steeds de eerste accu, de auto staat veel binnen.

Andere antwoorden (4)

In de garage; is veiliger, geen last van weersinvloeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is in de garage niet enkel veiliger voor weersomstandigheden maar ook tegen inbraak, shit van duiven ea.
Alles wat in de auto ligt kan ook niet "vergelen" door de zon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de garage is beter. Buiten laten staan vergroot de kans op beschadigingen van vallende takken, het weer, voetballende kinderen, roekeloze wegpiraten en vandalisme.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles heeft zo zijn voor en nadelen. Een degelijke carport vervangt heel wat misschien onnodige kosten en dat is weer beter voor ons budget. Natuurlijk is een garage gemakkelijk voor zowel een werkruimte te creëren, als voor opslagruimte. Ook met een koude winter met sneeuw besparen we tijd door het afkrabben van de sneeuw te vermijden. Of geeft deze meer privacy over onze aanwezigheid in de woning. Met een carport weten de buren ook dat je niet thuis bent, wat voor dieven een pluspunt kan zijn.

Over eén standpunt kunnen we het wel eens zijn. De ruimte moet voldoende verluchting bieden en moet heus geen kamertemperatuur hebben. Uw auto zal niet klagen. Zetten we deze toch buiten, is een jaarlijkse autowax beurt die de lak beschermd van de carrosserie wel belangrijk. Want het soms hevige zonlicht is een zware boosdoener die de wagen doet verkleuren.
fremar