Wat is de beste, goedkoopste 7p. Auto?

Door gezinsuitbreiding zijn we opeens met z'n zessen en is er een mogelijkheid dat dat zeven wordt. Dat past niet in onze huidige auto.
Nu ben ik op zoek naar een comfortabel alternatief.
Wij rijden gemiddeld 30.000 km per jaar, geregeld lange afstanden (1000 km).
Welke auto/bus/MPV is volgens jullie het meest geschikt. Comfortabel, veilig en ruim. Zuinig in verbruik en als het kan ook goedkoop in onderhoud.
Ik denk aan een transportmiddel tussen de 5 en 7 jaar oud, nieuwer mag maar 10.000 euro is toch wel een max, liever goedkoper.
Van starbless heb ik geleerd dat je via gaspedaal.nl ze kunt vinden, maar welke moet ik zoeken?

Beste antwoord is natuurlijk slecht mogelijk, maar het is de espace geworden, allemaal bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

kijk is naar een renault espace of een grand scinice. Prijzen liggen rond de 7 a 8 duizend voor bouwjaar 2002 tot 2004. Zeer goede prijs kwaliteits verhouding. Suc6 en gefelisiteerd met je kleintje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou in dat geval voor een VW Transporter gaan Prana...

Deze zijn betaalbaar, confortable en zuinig...

Maar als het er 6 blijven dan kan je natuurlijk ook voor de VW Caddy gaan. Die is nog iets betaalbaarder en zuiniger dan de transporter...

Anders zit je al gauw in de richting van de SUV's, of de 4X4's:
BMW, AUDI, VOLVO, MERCEDES, NISSAN, MITSUBISHI, TOYOTA. rijden gemiddeld allemaal 1:15...

Nadeel van de BMW is wel dat die net zoals de panda door de mens met uitsterven word bedreigd;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nu de volvo 940, maar dat past echt niet (veilig) en dat is toch niet het kleinste blikje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de Volvo 940 is een sedan/station? Dus heb je maar 5 zitplaatsen. Als je zeker wilt zijn van veilige zitplaatsen dan zul je echt een auto moeten hebben met een zogenoemde derde zitrij. En de meeste SUV's bieden die mogelijkheid... Maar zoals ik al aangaf is de VW Transporter het meest geschikt. Deze is ook gewoon als personenbus te krijgen hoor. Met (ik meen) 9 volaardige zitplaatsen. En als het je lukt om het (huidige) model v.a. 2005 te krijgen dan is deze ook nog super modern... Waar je ook nog naar zou kunnen kijken. Maar waarvan ik vrijwel zeker weet dat die buiten je budget valt is de GL serie van MERCEDES. Dit is alleen wel die vierkante blokkendoos, waar onze landmacht ook in rijdt... Deze krachtige en zeer comfortabele 4X4 heeft 7, of 8 volwaardige zitplaatsen. Nadeel is wel dat die tussen '95 en 2002 niet in productie is geweest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we hebben dan wel de station, maar die mist inderdaad een extra rij stoelen, zou er eigenlijk een metertje tussen moeten plakken ;-) toppie ik zal eens zoeken op die vw, zie nu alleen nog maar dubbele cabines, maar de naald vind ik wel, al moet ik die hele hooiberg omgooien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en nog een detail, ik heb een beetje een affersie tegen audie en BMW, dan moet ik mijn rijgedrag te veel aanpassen, dat associale is niet mijn ding ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is precies waarom BMW net als de panda door de mens met uitsterven word bedreigd. Aldus de column op nu.nl...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Landrover kan ook, beetje industriele auto, wel leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar die zuipt lijkt me
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zuipt de Volvo 940 eigenlijk Prana? 1:12?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was het maar waar, ik had nooit gedacht dat ik zoveel kilometers zou maken dus heb de benzine versie gekocht en die lust 1:8 a 10
Vandaar dat ik nu kijk naar diesel of gas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch maar kijken naar een SUV dan Prana... Maar het ligt ook aan je eigen rijstijl he. Zal het je sterker vertellen: Ik ben door een stel hoog geplaatste heren in 2000 uitgenodigd om door het mijn Mercedes A140 door te laten meten met de computer, omdat die van mijn auto aan gaf dat ik 1:19 reed. En dat kan niet als de fabrikant zegt dat je 1:13 max. kan halen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik hem ook geregeld in de stad en met aanhanger. inmiddels ben ik oud en vooral wijs genoeg dat ik (bijna) niet meer plank en relaxed rij, maar ja in duitsland laat ik me nog wel eens gaan :)
Rangerover 2.5 liter TDI uit 1999. Prima auto met BMW diesel en bekend de minst problematische RangeRover ooit. Circa 10.000 euro heb je er een.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ziet er inderdaad veilig uit, maar of ie een beetje zuinig met de brandstof omgaat lijkt me niet en ik vind niet erg veel 7 p versies, maar ik zal nog eens verder kijken, bedankt voor je antwoord.
De Dacia Logan MCV is zeer zeker de goedkoopste en zal in zijn prijsklasse dan ook wel de beste zijn, gezien hij eigenlijk geen concorentie heeft.
Alleen gaan "beste" en "goedkoopste" volgens mij niet samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste en goedkoopste moeten samen kunnen gaan, ik zit graag voor een dubbeltje op de eerste rij ;-)
Die dacia klinkt wel OK, maar omdat ze nog relatief jong zijn is het nog veel geld voor weinig auto, ik denk dat ik voor dat geld beter een espace of transporter kan nemen.
Wel fijn dat je 'm onder de aandacht hebt gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk zou ik hem ook niet kopen, alhoewel het best wel een leuke auto is. Daarnaast kan ik niet naar jou budget kijken. Gezien je andere reacties, zou ik zeer zeker voor de VW Transporter gaan. Rij er al zo'n 7 jaar mee en nooit klachten gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan ik inkomen, hoewel die espace veel comfort heeft, en daar ben ik ook wel gevoelig voor.
en het is een erg veilige wagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes in ieder geval.
Opel Zafira
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd ! wat leuk voor jullie.

Een Chevrolet Captiva is een betaalbare uitstekende
ruime 7 zitter!
De twee extra stoelen zitten achterin de kofferbak neergeklapt, je hebt ze dus altijd bij je, als je ze niet gebruikt klap je er een of twee neer, geen gesjouw met extra stoelen, ideaal !

Toegevoegd op 03-06-2009 09:13:46
Wat goed van jullie, om een 'lastige' puber te helpen,
bij mij op school zijn sommige kinderen 'lastig' omdat ze zich niet goed kunnen/willen uiten. sterkte ermee.