Hebben ze in andere landen ook zoveel verkeersdrempels, of is dat iets typisch Nederlands?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Verkeersdrempels heb je in veel europese landen. Wie er ooit mee begonnen is weet ik niet.
Typisch Nederlands is het dat je er heel veel tegenkomt per kilometer. In de meeste andere landen zijn de afstanden veel groter. Het zelfde geldt voor afslagen op de autobaan.

Toegevoegd na 18 minuten:
Uitzonderlijke verkeersdrempel in Duitsland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In veel landen worden ze "slapende politieman" genoemd. Het komt in heel veel landen voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk weetje: De eerste verkeersdrempel in Nederland is aangelegd door Prins Claus. Hij was het begin jaren zeventig zo zat dat Prins Bernhard met een rotvaart over de oprijlaan van paleis Soestdijk scheurde, dat hij persoonlijk met straatklinkers een hindernis aanbracht die ervoor moest zorgen dat Bernhard zijn snelheid matigde.
Amadea
13 jaar geleden
Ja, ook in het buitenland hebben ze ze.
In Engeland hebben ze er een heel toepasselijke naam voor. :)