Hoeveel euro moet je gemiddeld nog bovenop de vanaf-prijs betalen van een nieuwe auto?

Toegevoegd na 3 minuten:
geen luxe dingen verder, maar gewoon de vaste kosten die er bovenop komen

Toegevoegd na 8 minuten:
en wat is dan rijklaar maken? wat houd nat in?

Toegevoegd na 8 minuten:
en wat is dan rijklaar maken? wat houd dat in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Je betaalt normaal gesproken (als je geen inruil auto hebt) MINDER dan de vanaf prijs. Hoeveel minder hangt af van je onderhandelings talent en hoeveel belang een dealer heeft bij de verkoop.
Vooral in december kan het belang van een dealer erg groot worden....want hij krijgt elk jaar een bonus korting die afhankelijk is van het totaal aantal verkochte auto's.
Als ie nog 1 auto meer moet verkopen om over alle auto's een hogere bonus te krijgen kan ie dat ding bijna voor niets aan je verkopen en nog steeds een aardig profijt hebben aan die deal.

Wel blijven de kosten rijklaar maken...daarin begrepen: Een tank vol brandstof, poetsen, vaak ook vloermatten ed.
Bij vrijwel elk automodel staat wel aangegeven hoeveel dat is. Dit komt dus bovenop de afgesproken koopprijs.

Reden om deze start onderhoudbeurt (want dat is het) NIET in de verkoopprijs op te nemen: Maakt de catalogus waarde lager en daarmee worden allerlei belastingen (waaronder BPM) ook lager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

tussen de 600 en 1000 kosten rijklaar maken. Dat is eigenlijk de enige extra uitgave die MOET (en dat vraag je)
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke, maar ik denk als je een dealer voor het blok zet of geen auto leveren of geen afleveringskosten betalen de balans al snel in jouw voordeel uitslaat.
paulus811
14 jaar geleden
tuurlijk, onderhandelen voor een korting of gratis optie kan altijd. Maar het lijkt me niet juist om te antwoorden dat er bovenop de vanaf prijs niets meer bijkomt.
Er is ook altijd nog wel wat (%) korting te krijgen. Vooral als je niets in te ruilen hebt.
Dus netto kan je de basisversie voor minder dan de vanaf prijs meekrijgen. Wel een beetje strak onderhandelen.