Hoe kan ik de temperatuur van mijn motor in de gaten houden?

Ik heb een Renault Twingo van 2001. Nu zitten hier behalve de snelheidsmeter en de benzinemeter, geen andere metertjes in. Nu met deze hitte kan ik dus niet in de gaten houden hoe heet mijn motor wordt. Is hier hier misschien een ander foefje voor? Of is het gewoon pech als ie te heet wordt?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ Bhagavad ; bedankt voor de gebruikershandleiding. Ik had deze nog niet weten te vinden. Ik weet nu dat ik in ieder geval nog ff tijd heb als het lampje gaat branden. Maar helemaal ideaal is het natuurlijk niet.
@ jc54 ; natuurlijk ook bedankt voor je antwoord

Antwoorden (1)

Als de motortemperatuur te hoog oploopt gaat er een lampje branden.
jc54
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik snap niet wat hier nou fout aan het antwoord is: boven het stuur zit iets van een brievenbus met indicator lampjes en die lichten op bij storing, ook temperatuur zit hier tussen. Zie: https://www.gebruikershandleiding.com/Renault-Twingo-I/preview-handleiding-574043.html?page=0045
jc54
4 jaar geleden
@Bhagavad; Er zitten hier bij GoeieVraag minnaars die er genoegen in scheppen om minnen uit te delen, maar ze zijn niet zo flink om dan bij de reacties een verklaring te geven.
Inekez1
4 jaar geleden
Min is niet van mij. Maar de vraag is hoe je kunt zien HOE heet de motor is. Niet hoe je kunt zien wanneer de motor TE heet is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"Er zitten hier bij GoeieVraag minnaars die er genoegen in scheppen om minnen uit te delen"
De heren/dames webdesigners van Sanoma zouden dat eens moeten aanpassen dat als je een + of - uitdeelt je dat even moet uitleggen in de reacties. Mijn gevoel zegt dat het dan zo klaar is met dat soort lui...