Is het mogelijk om een eigen kenteken parkeerplek te krijgen in je wijk?

Dus je eigen parkeerplek het dichts bij je huis met je eigen kenteken erbij. Geen gehandicapten plek, maar echt je eigen plek met je eigen kenteken.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
4K
Antoni
6 jaar geleden
Je kan je eigen parkeerplek kopen. Op www.funda.nl zijn er talloze parkeerplaatsen te koop.

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Als je een privé parkeerplaats wil hebben, moet je verhuizen naar een woning waar je op eigen terrein (oprit / carport / garage) kunt parkeren.

Als iedereen een parkeerplaats voor zichzelf zou kunnen claimen, zouden er voor bezoekers extra parkeerplaatsen gemaakt moeten worden. Die ruimte is er doorgaans niet in Nederlandse woonwijken. Op het moment dat jij met de auto weg bent, kan die plaats gebruikt worden door bezoek voor de buren.
Inekez1
6 jaar geleden
Computoon
6 jaar geleden
Indeedaad. Het heet niet voor niets "openbare weg". Gehandicaptenparkeerplaatsen zijn voor mensen die niet kunnen lopen of slechts een zeer korte afstand. Overigens zijn er op veel plaatsen ook onvoldoende parkeerplaatsen voor bezoekers. Dat is misschien op te lossen door op nog meer plaatsen betaald parkeren in te voeren zodat de doorstroming verbetert en/of door bedrijven te verplichten zelf ook te zorgen voor parkeerplaatsen voor hun personeel. Nu wordt een deel van parkeerplaatsen in winkelcentra in beslag genomen door auto's van winkelpersoneel.
Antoni
6 jaar geleden
Iedereen kan voor zichzelf zijn eigen parkeerplek kopen. Op http://www.funda.nl zijn er talloze parkeerplaatsen te koop.