Mag je als je voor een 2todrive autorijbewijs gaat, ook in 10 dagen (zoals bij een gewoon rijbewijs) afrijden?

Je wel, die pakketten waarbij je theorie moet halen en daarna in 10 dagen je praktijk kunt halen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ja, dat mag gewoon. Denk er wel om dat veel rijscholen je proberen te verleiden met "je rijbewijs in 10 dagen". Dit is 10 dagen voorafgaand aan de besproken EXAMENdatum. Denk dus niet dat als je morgen belt, je over 2 weken je rijbewijs hebt...
Verder duurt een gedegen rijopleiding voor 95% van de mensen ongeveer 32-40 uur. Het nadeel van een spoedopleiding is, dat de kans de je een mooi-weer-rijder wordt erg groot is. Als je je ooit afgevraagd hebt hoe die malloten aan een rijbewijs kwamen die je van de zomer op tv hebt gezien in 'de slechtste chauffeur van NL', of zelfs na het examen onzeker zijn of niet kunnen parkeren, weet je nu het antwoord.
Overigens, kies wel een rij-opleider met een slagingspercentage van meer dan 65% voor het eerste examen (niet de ANWB dus... Die doen voornamelijk spoedopleidingen en scoren onder de 30%). Wat ze ook tegen je zeggen : de cijfers liegen niet! Spoed of geen spoed, een eerste examen is een eerste examen!
Hou er ook rekening mee dat je maximaal 4 uur per dag kan rijden, al vraagt dat erg veel van je concentratie. Beter is een rijopleiding te volgen die iets minder spoed is, en waar het niet alleen om het geld gaat!
En laat je ook niet ompraten les te nemen in een simulator. Is alleen maar duur en je leert er bijna niets van. Rijles is gewoon met een instructeur in een echte auto. Niet op een playstation of simulator.