Je autokosten binnen de perken houden: hoe doe je dat?

Rekeningrijden, kilometerregistratie voor leaserijders, bonusmalus verzekeringen: het kost allemaal geld zat. Handige tips om zo voordelig mogelijk te rijden vind (en deel) je hier!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (10)

Niet rijden. Heb je geen extra onderhoud nodig en geen dure benzine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet voor de grap es je autokosten een maand ofzo opschrijven. Alles wat je uitgeeft dus benzine maar ook vloeistoffen en kleine uitgaven en reparaties. Mij viel het flink tegen. Vandaar dat ik ‘m maar weer naar de dealer ging brengen in plaats van Teun de Beun. Goedkoop bleek toch duurkoop (ik heb een Peugeot 307).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de dames onder ons een goede tip: neem een automonteur als vriend :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik geluk dat ik een vriend heb die kranen repareer en auto's dus het scheelt echt veel dus hou ik veel geld in me zak ondanks heb ik ook geluk gehad met me motor dat ie niet in elkaar is gelopen de krukas kering was lek en me vriend heeft het ff gemaakt gelukkig.
Koop een Aziatische auto van drie tot vijf jaar oud en ruil hem in als hij 10 tot 12 jaar oud is. Of, als hij je bevalt en je technisch weinig hoofdbrekens geeft, rij nog een paar jaar door voor je hem in ruilt. Meer dan 2 ton op de teller is geen probleem voor een moderne auto en waarom ook geen 3 ton? Geef hem wel op tijd zijn beurt bij de vakgarage, onderhoud hem volgens het boekje. Rij volgens de verkeersregels, wees een heer in het verkeer: geen boetes, toch een redelijke snelheid, redelijk tot laag benzineverbruik, gelijkmatige slijtage en dus lange levensduur van motor en andere bewegende onderdelen, weinig kans op ongelukken waarbij schade indien je inderdaad de verkeersregels hebt toegepast, voor rekening van de ander zijn. Alleen WA-verzekeren volstaat uiteraard. En bezit je een garage o.i.d., gebruik hem dan ook zodat je de auto beschermt tegen weersinvloeden bij geen gebruik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitrekenen welke brandstof het goedkoopst is, natuurlijk een zuinige en lichte auto rijden en onderdelen van de sloop halen in plaats van nieuw kopen (dat laatsste vooral bij oudere auto's)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat het vloeken is op een autoblog, maar de beste manier om mijn autokosten binnen de perken te houden is geweest dat ik 'm weggedaan heb. Sinds ik een Greenwheels abonnment heb ben ik stukken goedkoper uit, voornamelik omdat ik niet veel reed. Ik woon in Amsterdam, daar staat bovendien op iedere hoek een Greenwheels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pak de fiets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stem niet op één van de linkse partijen deze willen autorijden alleen maar nog duurder maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volkswagen polo bleumotion 1.2 TDI 3.3 liter P/100 KM
banden vullen met stikstof het lakwerk schoon houden.3 keer per jaar in de was dan rij ook zuinig.diesel 1.15 euro per liter/bpm en mb vrij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je een beetje kennis hebt, en ga zelf onder de auto om bijvoorbeeld de olie te verversen. Iedereen kan het. Bij de APK worden zaken gecontroleerd voor de veiligheid, die meer ervaring nodig hebben om te beoordelen.
Voor korte ritjes: de fiets! Een koude motor slijt 5 keer zo snel als een warme motor. Dat scheelt!