Je autokosten binnen de perken houden: hoe doe je dat?

Rekeningrijden, kilometerregistratie voor leaserijders, bonusmalus verzekeringen: het kost allemaal geld zat. Handige tips om zo voordelig mogelijk te rijden vind (en deel) je hier!

Weet jij het antwoord?

/2500

Je moet voor de grap es je autokosten een maand ofzo opschrijven. Alles wat je uitgeeft dus benzine maar ook vloeistoffen en kleine uitgaven en reparaties. Mij viel het flink tegen. Vandaar dat ik ‘m maar weer naar de dealer ging brengen in plaats van Teun de Beun. Goedkoop bleek toch duurkoop (ik heb een Peugeot 307).

Koop een Aziatische auto van drie tot vijf jaar oud en ruil hem in als hij 10 tot 12 jaar oud is. Of, als hij je bevalt en je technisch weinig hoofdbrekens geeft, rij nog een paar jaar door voor je hem in ruilt. Meer dan 2 ton op de teller is geen probleem voor een moderne auto en waarom ook geen 3 ton? Geef hem wel op tijd zijn beurt bij de vakgarage, onderhoud hem volgens het boekje. Rij volgens de verkeersregels, wees een heer in het verkeer: geen boetes, toch een redelijke snelheid, redelijk tot laag benzineverbruik, gelijkmatige slijtage en dus lange levensduur van motor en andere bewegende onderdelen, weinig kans op ongelukken waarbij schade indien je inderdaad de verkeersregels hebt toegepast, voor rekening van de ander zijn. Alleen WA-verzekeren volstaat uiteraard. En bezit je een garage o.i.d., gebruik hem dan ook zodat je de auto beschermt tegen weersinvloeden bij geen gebruik!

Ik weet dat het vloeken is op een autoblog, maar de beste manier om mijn autokosten binnen de perken te houden is geweest dat ik 'm weggedaan heb. Sinds ik een Greenwheels abonnment heb ben ik stukken goedkoper uit, voornamelik omdat ik niet veel reed. Ik woon in Amsterdam, daar staat bovendien op iedere hoek een Greenwheels.

Volkswagen polo bleumotion 1.2 TDI 3.3 liter P/100 KM banden vullen met stikstof het lakwerk schoon houden.3 keer per jaar in de was dan rij ook zuinig.diesel 1.15 euro per liter/bpm en mb vrij

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100