wat betekend als er op je dasbord staat dienst voertuig voorspoedig?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (1)

Er staat waarschijnlijk een bordje op het dashboard met: Dienstvoertuig voor spoed
Dienstauto voor spoed (of spoedgevallen).

Bijvoorbeeld: artsen van een gezamenlijke dokterspraktijk kunnen om beurten een wacht- of nachtdienst hebben. Maar ook weekenddienst of 24-uursdienst hebben. Dat betekent dat de artsen of praktijkgenoten dan deze speciale auto meekrijgen waarin de instrumenten en medicijnen aanwezig zijn.
Ook andere personen met speciale beroepen die een gezamenlijke praktijk voeren kunnen een speciale auto aanschaffen die alleen voor spoed gebruikt wordt en meegegeven wordt aan degene die op dat moment de spoeddienst heeft. In de dienstauto zijn altijd alle benodigdheden aanwezig en te vinden op de zelfde plaats.