Geschikte auto voor rolstoelgebruiker

Wat is een geschikte goedkope zuinige keus voor een auto met hoge stoelen voor iemand die moeilijk kan opstaan/uit een auto kan komen? Ook moet de rolstoel gemakkelijk mee kunnen, minimaal drie personen erbij en automaat, airco en eventueel cruise control. Graag merk, type en eventueel bouwjaar erbij, en als het kan kostenindicatie.

Weet jij het antwoord?

/2500

De Suzuki Splash en de Toyota Yaris Verso lijken mij wel geschokte modellen. Accessoires zijn op alle modellen mogelijk.

Ik zal je een heel bruikbare link meegeven, waar ze occasies hebben, en je de wagen zelfs kan laten ombouwen zodat de rolstoel er volledig mee in gaat. Ook kleine aanpassingen en nuttige tips. Dit is geen reclame, ik ken de eigenaars niet, maar ik denk dat je er heel veel inspiratie kan opdoen en vragen stellen.

Bronnen:
http://www.onbeperktinbeweging.nl/index.htm

Google eens op rolstoelauto, dan vind je al gauw occasions van omgebouwde auto's die er geschikt voor zijn. Misschien kun je er inspiratie opdoen of al een geschikt tweedehands voertuig vinden. Succes!

Heel veel merken zijn wel geschikt en zuinig voor ook dit doel. Wel een punt ter overweging is dat als je zoekt naar "een occasion die al aangepast is" dat deze her en der wel via patiëntenverenigingen of websites die 2e-hands ze aanbieden deze behoorlijk prijzig verkopen. Er is zelfs een sterk tekort aan de al aangepaste auto's en vaak worden ze verkocht via biedingen boven de eerdere vraagprijs! Dankzij een ervaringsdeskundige werden we op tijd ingelicht over aantal voor en nadelen omtrent een keuze hierin. Je kan qua merk en type meestal beter een onaangepaste auto aankopen, en let dan wel op een betrouwbaar adres of garage. Ook met voorkennis HOE de auto door vorige eigenaar is gebruikt ( zijn er bonnen van gedane keuringen en reparaties bij?), en per merk is ook wijs om te zoeken naar de MIN-punten van elk merk. We kochten destijds zelf daarom een (onaangepaste) occasion, ex-lease auto en met een lage en aantoonbare km-stand. Onderdelen per merk auto zijn qua prijs later ook zeer uiteenlopend en daarmee de latere garagekosten. Het kan je eerst iets meer kosten, maar als je een auto 2ehands vindt die voldoet aan je wensen, is om beetje idee te krijgen van evt 'verborgen gebreken' wel een aparte ANWB-keuring te laten doen. Dit geeft ook nooit ALLE zekerheid uiteraard, maar ze zijn verplicht je in te lichten over de staat van de auto op dat moment en de prognoses blijken vrij realistisch. Een erkend en landelijk goed bedrijf is voor auto-aanpassingen ook deze: http://www.beverautoaanpassingen.nl/ Na de aanpassing ben je wel een RDW-controle/goedkeuring verplicht, maar dit zijn eenmalige kosten en je weet dan ook zeker dat je veilig en afgestemd op je fysieke beperkingen kan gaan rijden! Als je alles wat vlotter wil? Bever heeft geregeld ook wel zeer goede occasions te koop en hun prijs is dan ook in verhouding tot veel andere opties nog wel zeer redelijk te noemen. Ik noem liever geen merken of prijzen,omdat ik hiervan te weinig kennis en recentere ervaringen heb :) Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100