Geschikte auto voor rolstoelgebruiker

Wat is een geschikte goedkope zuinige keus voor een auto met hoge stoelen voor iemand die moeilijk kan opstaan/uit een auto kan komen? Ook moet de rolstoel gemakkelijk mee kunnen, minimaal drie personen erbij en automaat, airco en eventueel cruise control. Graag merk, type en eventueel bouwjaar erbij, en als het kan kostenindicatie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie+
Ik kan je vraag niet volledig beantwoorden, maar denk eens aan een Citroen Berlingo of een Peugeot Partner, eventueel ingevoerd vanuit Duitsland..

Antwoorden (3)

De Suzuki Splash en de Toyota Yaris Verso lijken mij wel geschokte modellen. Accessoires zijn op alle modellen mogelijk.
jc54
12 jaar geleden
Ik zal je een heel bruikbare link meegeven, waar ze occasies hebben, en je de wagen zelfs kan laten ombouwen zodat de rolstoel er volledig mee in gaat. Ook kleine aanpassingen en nuttige tips.

Dit is geen reclame, ik ken de eigenaars niet, maar ik denk dat je er heel veel inspiratie kan opdoen en vragen stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google eens op rolstoelauto, dan vind je al gauw occasions van omgebouwde auto's die er geschikt voor zijn. Misschien kun je er inspiratie opdoen of al een geschikt tweedehands voertuig vinden. Succes!