Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geschikte auto voor rolstoelgebruiker

Wat is een geschikte goedkope zuinige keus voor een auto met hoge stoelen voor iemand die moeilijk kan opstaan/uit een auto kan komen? Ook moet de rolstoel gemakkelijk mee kunnen, minimaal drie personen erbij en automaat, airco en eventueel cruise control. Graag merk, type en eventueel bouwjaar erbij, en als het kan kostenindicatie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie+
Ik kan je vraag niet volledig beantwoorden, maar denk eens aan een Citroen Berlingo of een Peugeot Partner, eventueel ingevoerd vanuit Duitsland..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De Suzuki Splash en de Toyota Yaris Verso lijken mij wel geschokte modellen. Accessoires zijn op alle modellen mogelijk.
(Lees meer...)
jc54
12 jaar geleden
Ik zal je een heel bruikbare link meegeven, waar ze occasies hebben, en je de wagen zelfs kan laten ombouwen zodat de rolstoel er volledig mee in gaat. Ook kleine aanpassingen en nuttige tips.

Dit is geen reclame, ik ken de eigenaars niet, maar ik denk dat je er heel veel inspiratie kan opdoen en vragen stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google eens op rolstoelauto, dan vind je al gauw occasions van omgebouwde auto's die er geschikt voor zijn. Misschien kun je er inspiratie opdoen of al een geschikt tweedehands voertuig vinden. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding