Kan ik een autodealer verplichten mijn auto terug te nemen ?

Goedemiddag,

3 maanden geleden heb ik bij een auto-dealer een auto gekocht op afbetaling.

Het probleem is dat ik elke 2 weken weer bij de garage sta omdat er een defect is aan de auto.

Na 2 dagen een kapotte radiator, kosten : € 480,00 euro
Een maand later, katalysator defect, kosten € 1100,00 euro
Vandaag wederom weer terug geweest naar de garage omdat mijn lampje check engine ging branden, iets met de ontsteking van de auto i.v.m. vakantie’s en mindere bezetting hebben ze hem alleen uit kunnen lezen.

Kan ik de dealer op een of andere manier verplichten de auto terug te nemen en mijn geld terug te geven.

Ik heb ook niet echt het gevoel dat dit het laatste is wat er aan de auto kapot gaat.

Alvast bedankt John.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je niets van garantie bij deze auto-dealer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee helaas niet.
ronron1212
9 jaar geleden
Dan heb je geen rechten geen garantie is helaas pinda kaas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb precies hetzelfde probleem gehad, heb 11 maanden in een auto gereden die me zo ongeveer 2x de aanschafwaarde heeft gekost, het begon met een kapotte radiateur en eindigde met een lekke koppakking, toen ik 'm inruilde kreeg ik er nog €500 voor. Paar keer met de garage gebeld waar ik 'm kocht maar geen garantie en totaal geen coulance. Weg geld!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een auto kopen zonder garantie is een beetje dom. Op afbetaling kopen is heel erg dom. De auto gaat naar de sloop en je moet nog afbetalen. Dit was een dealer die ''3m'' garantie gaf ( 3 meter ). Dus nu MISkOOP = PECH !
ronron1212
9 jaar geleden
heb je hem wel bij een dealer gekocht en niet bij gewoon een autobedrijf?

Antwoorden (1)

Dat kan soms. heb je hem prive of zakelijk gekocht? belangrijk is ook bij welk autobedrijf je hem gekocht hebt en waar hij bij aangesloten is.

Bovendien sjoemelen ze nog wel eens met de factuur. dwz ze hebben een autobedrijf die aangesloten is bij bovag etc. maar de factuur wordt gemaakt op briefpapier van een dochter bedrijf die dat niet is. dan heb je weer pech.

Waar heb je hem gekocht?